Korábban már volt szerencsénk pápamobilt tesztelni, az elmúlt hétvégén pedig elvihettük egy körre az új, hidrogénmeghajtású verdát is.

Új tesztünket némi félreértés előzte meg, mivel mi egy okostelefont kerestünk, szerencsére vendéglátóink hamar megérkeztek az igazi pápamobillal, így aztán senki sem akadályozhatott meg minket abban, hogy a Szent Péter téren meghajtsuk a kicsikét.

Első látásra megfogott minket ez a hektikusan robosztus dög. A termetes kaszni ellenére simán siklik, itt semmi gond nincs, bár az automata sebváltón feltüntetett INRI-fokozattal nem tudtunk mit kezdeni.

Maga a belső tér tágas, a próbakörök alatt simán be tudott volna ülni mellénk néhány ministráns, a hangszigetelt csomagtartó mérete viszont elhanyagolható, épphogy elfér benne a szentlélek, de az atyával gondban lennénk, hát még a fiúval.

Az áramot a hidrogén mellett az utas és a kesztyűtartóba beépített elektromos nyálelvezető feszültsége biztosítja – nem kell részleteznünk, hogy miért jár ezért az óriási bíborszív.

A golyóálló üveg bátor gondolat volt, de minket maximálisan meggyőzött, viszont a robbantásra elég rosszul reagált a kaszni, szóval lesz még dolguk a mérnököknek!

A megérintőképernyős fedélzeti konzol informatív és intuitív, de a GPS-t is kicsit fejlesztenénk, a „Fordulj Istenhez” útmutatás sík talajon inkább zavarónak mondható, és szintén hátránya a szoftvernek, hogy kihagyták belőle a vatikáni bíróságot, az istenért sem tudtunk odatalálni a csodaautóval.

A hangrendszer viszont aláz, ráeresztettük a mélynyomókra Ferenc pápa szentbeszédét – hét nyelven – a húsvéti vigíliáján, és hát meg is dörrent rendesen!

A rossz hír, hogy limitált szériás az autó, egy darab készült csak belőle, így aztán nem is számít igazán a szerződéskötés esetére felkínált több tucat felnőtt pelenka. Szintén hátránya a verdának, hogy ha integetni akarunk, valakinek vezetnie kell a kocsit. Előnye viszont, hogy ha vezetni szeretnénk, nem kell integetnünk!

Összességében nem kellett csalódnunk a hidrogénmeghajtású pápamobilban sem, amelyet az esztergomi érsekség áldásos (sic!) közbenjárásának köszönhetően próbálhattunk ki.

Tesztsorozatunk következő cikkében a dalai lámamobil volánja mögé ülünk majd be!