Akit nem zavar a latin nyelvű GPS és, hogy nem lehet vele úgy általában semmilyen garázsba behajtani, annak remek vétel lesz a XVI. Benedek számára készített új pápamobil.
A katolikus egyházfői autók idei szakkiállításán is összesen csak egy modellt mutattak be a gyártók, így természetesen mi is ezt kértük el kipróbálásra. Tesztutunk a Vatikántól Esztergomig tartott.
A főhajóba beépített GPS csak latinul szólal meg, de viszonylag pontos. Bár az inkvizíció korabeli térképeket használja, szinte azonnal megtaláltuk vele a POI-k közé előre betáplált Makovecz-templomot. A hangok közül nem csak nő és férfi van, hanem gregorián ének is. Ezzel óvatosan kell közlekedni, mert elég körülményesen és hosszan mondja ki az instrukciókat.
A ministrá gyerekekre is gondoltak a tervezők: kiváló szórakozás lehet az első ülés háttámlájába épített izgalmas Utolsó vacsora-szimulátor. Mi a harmadik pályán elakadtunk, szóval egy kicsit nehéz a játék, de hosszú utakra ideális.
Természetesen az apróságok sem hiányozhatnak ebből a pápamobilból sem: ostya- szenteltvíz adagoló a két első ülés között, valamint hátul az ajtókban. A csomagtér nagy és tágas, hosszabb utakra is ideális: az összes lurkó elfér benne. Nagyon okosan vannak elhelyezve az apróbb tárolórekeszek is. Szériatartozék a tartalékizzó-készlet, a fényvisszaverő háromszög és egy szett esőálló liturgikus öltözet vészhelyzet esetére.
A hátsó tengelyre erősített integetődoboz 380 fokos kilátást biztosít, és minden oldalát felszerelték ablaktörlővel. Az opcionálisan kérhető kengururács nem volt a tesztpéldányon, pedig jól jött volna. Ugyanis véletlenül belekeveredtünk egy abortuszpárti utcai demonstrációba. Szerencsére mi azt a modellt kaptuk, amilyet majd a pápa (konkrétan azt, mivel az autóból csak egy készült), így a 450 lóerős, kvázi turbófeltöltős, pszeudo V8-as motort csak elég volt alapjáraton felbörrenteni, máris tudták, hogy ki az Úr a házban.
Az autót ajánljuk katolikus egyházfőknek, és mindenkinek, aki valami másra vágyik, mint a világmárkák tucatautói. Az ára kicsit riasztó lehet, de a Vatikáni Bank hitelkonstrukciói nagyon rugalmasak. A pápamobilt a bíborosi tanácstól kaptuk kipróbálásra.
Egyedi és elegáns darab, könnyű vele apácákat felszedni. De óvatosan a miseborral! A súlypontja magasan van, ezért éjféli misékről hazafelé éles kanyarokban könnyen felborulhatunk.
@ezanicknevem: Már van alkoholmentes misebor, de az olyan, mint nő pna nélkül, vagyís, ministráns “csengettyű” nélkül.
Vajon készült-e törés tesz, ami azt szimulálja, hogy két pápamobil frontálisan ütközik?
Elég védelem-e a golyóálló üveg az integetődobozon, vagy képes fedélzeti fegyvereiből is viszonozni a tüzet a személyzet?
Megannyi kínzó kérdés.
Az Ortodox Egyházak részéről legalább még huszonöt megrendelés várható. A 15 önálló, éa a 10 autonóm pátriárka biztos megrendelő lehet.
Nekik viszont kölcsönös kiátkozás védő fóliával kell ellátni a kabint.
A 380 fokos kilátás meg biztosan Juliánusz-rendszerben értendő, vagy legjobb esetben is IV lateráni zsinati standard…
mit nem hallok….
fél a pápa? mitől?
azt hittem hallhatatlan…
Muzulmán országokban való látogatásra bibliával integető beépített műpápával is kapható?
@Vitéz László: Igen, ez engem is megzavart, amikor meghallottam, hogy a magyar katolikus egyház biztosítást kötött a flottára. Azt hittem, jobban bíznak a hitükben.
A dudája hogyan szól? In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti? 🙂
16… izé… XVI szelepes?
A kérdés az, hogy vajon kell-e rá kötelező biztosítást kötni, vagy elég, ha kiad egy igazolást a szentszék, hogy az isteni gondviselés miatt kiesik a biztosítottak köréből?
Bár az egyházi ingatlanokra is kötnek természeti katasztrófára is kiterjedő biztosítást… Nem is értem, hogy miért.
Engem érdekelne, de megvárom belőle a Semjén Zsolt Limited Edition kivitelt.
Tucat autóval nem vagyok hajlandó járni, nekem a Mercedes nem diktál!
@klarky:
Kereszt van legalább a motorháztetőn?
Jézus szerint is bunkóság a sok kereszt mindenütt
erkolcstan.blog.hu/2012/12/13/jezus_szerint_is_bunkosag_a_kereszt
@klarky: arra gondolsz aminek szavannajáró felfüggesztése van és lövegtornya, ha hirtelen vadat látna?
@klarky: Azt, amelyiken védett vadrács van? Még tervezik, de úgy hallottam, hogy a második verziója már megvásárolható.
@*azta*: @Sárga Király: Köszönöm az észrevételt, nagyon jól mondjátok!
Még ma szólok az egyik emberemnek, h ennek kérdezzen utána. Csak is így kell!
🙂
Ha nem veszi meg a kiszemelt vevő, egy kis átalakítással és tipográfiai tuninggal Cápamobillá változtatható, nagytestű tengeri állatok szállítására.
Hitszakadás esetére hány légzsákkal szerelhető fel?
További kérdésem, hogy felekezeti villongások lebonyolítására bérelhető-e a Hungaroring, és amennyiben igen, a bérleti díj megoldható-e áldásbarterban, esetleg átalányfeloldozás útján.
Komoly érdeklődő vagyok.
Az az angoranyúlnak öltöztetett, nőnek látszó ministráns (bikinistráns)
az autó liturgikus tartozéka?
Vagy ő a Bűnbánó Mária Magdolna megtérését jelképező startiszta?
Ő az aki a pápa lábát megmossa, mielőtt őszentsége beszáll az akváriunmba,
és elsőként szól a soförnek, amikor ki akar onnan szállni.
Szerencsés az, akit ezzel az autóval ütnek el, mert a Pápa csak kiszáll,
odamegy hozzá, csak annyit mond neki:
– Kelj fel és járj! Ámen.
És a pasi felkel, és elsétál, mintha misem történt volna.
A pápamobilhoz a benzint vízből állítja elő az erre a célra havonta kétszer megszállot vatikáni alkalmazott médium.
Egyuttal feltölti a spájzot és a mélyhűtőket is.
Hát így könnyű. Isten velük Ki ellenünk??
@Vitéz László: Csak az üvegbúrában hallhatatlan, mert az hangszigetelő. Ha kiszáll, akkor már hallható, viszont talán akkor is halhatatlan.
A Vatikáni Bank hitelkonstrukciója tényleg jó.
A havi törlesztőrészlet 12000 Isten fizesse meg
@Egy Civil: végre valaki halotta a hal(l)hatatlan viccem…
köcce:) nem csalódtam a snitt pálesz hatása óriásit javított a zország halásán…
amugy most nézem csak a kocsi képét…
a mostani álólámpás mercinket, a telekjárót lecserélném…
mennyi krumpli fér bele? csak mer jó nagynak néz ki a raktere…
de lehet trágyát is tudnánk vele vinni…
Aki használtan szeretne ilyen járművet vásárolni, az legyen körültekintő az adásvételkor, ugyanis egy Rómában üzembe helyezett példányt tetemes gyorshajtási és csendháborítási számla terhel a Piazza del Popolón való notórius ámokfutásért, miközben a járműből istentelen hangerővel üvöltött, hogy “I’m on the highway to hell”.
@klarky: Zsoltinak nem kő mostanában ez a csotrógány me nem nagyon akarja magát mutogatni !!!
@kittrabi: “És a pasi felkel, és elsétál, mintha misem történt volna.” Ha vasárnap déltájban történt a baleset, akkor “És a pasi felkel, és elsétál, mintha mise történt volna.”
@kittrabi:
A sofőr pedig “már túltette magát rajta”
Vonóhorog van-é rajta, kedveskéim?
@immortalis: És elakadásjelző háromszög? És rendszám? És ha egy capcarás országban ellopják a rendszámát, mekkora bírságot kap a pápa a rendszám nélküli közlekedésért?
[…] már volt szerencsénk pápamobilt tesztelni, az elmúlt hétvégén pedig elvihettük egy körre az új, hidrogénmeghajtású verdát […]