Tegnap éjjel megkezdték a terheléses tesztelést is

Budapest kaphatja meg azt a 64 km útszakaszt, amit Peking az olimpia után egyáltalán nem használt. Tarlós egy Rózsadomb-Újpalota fölüljárót tervez.

Több mint két éve, a pekingi olimpia lezárulása óta kérdéses annak az összesen 64 km úthálózatnak a sorsa, amit zömében kétszer három sávos utak alkotnak, és amelyek az olimpia óta kihasználatlanul, vagy nagyon csekély kihasználtsággal működnek csak.

Budapest azonban tető alá hozott egy megállapodást a kínai fővárossal, amelyben vállalta, hogy híd- és útépítési tendereinek győztesi névsoráért cserébe megkapja ezt az útmennyiséget, benne hat fölüljáróval, négy alagúttal, és negyvenhat lámpás kereszteződéssel.

Tarlós elmondta: célja egy olyan felüljáró építése Budapest felett, amely Rózsadombtól Újpalotáig ér, és egyaránt emel valódi és szimbolikus hidat a két városrész közé, levéve a belváros válláról a hatalmas átmenő forgalom terhét. Az alagutakat a felüljáró alá tenné be esetleges későbbi metróalagútnak, a kereszteződéseket pedig parkosítva helyezné el a Dunán szétszórva.

Arról egyelőre nincsen értesülésünk, hogy Peking mit csinálna a magyar kivitelezők névsorával, de a legvalószínűbbnek azt tartjuk, hogy saját városfejlesztési múzeumában állítaná ki őket, közvetlenül az 1200-as évek mesterei mellé.

2 KOMMENT

  1. Ezek a kínai aszfaltok sokkal rosszabb minőségűek, mint a mi csodás, sima, kátyútlan, tökéletes felületű, időjárásálló, 8 kopó és 13 alapozó réteggel ellátott útjaink burkolata. Tehát a kínai aszfalt importálását nem javasoljuk.
    Helyette az említett hosszúságú szakaszt kiváló PPP konstrukcióban, 50 évre, saját használati joggal (H-V: 7 és 20 óra közt) elkészítjük 98 000 000 forint/km +áfa áron. Az államnak a részletek fizetése évenként nem kerül többe, mint az egészségügy és az oktatás finanszírozása együtt. A út karbantartása az államot terheli, számla csak a beruházás elkészülte után, egyben. Ha van kedvünk majd kiküldünk valakit a piacra egy kamu számlatömbért.

    Gránit Lajos