Sok utasjelölt már az első szűrővizsgán fennakadt

A fővárosi tömegközlekedési eszközök gyors amortizációjának egyik oka az utaskultúra. Újabb járművek helyett a BKV most újabb utasok beszerzése mellett döntött.

A BKV közbeszerzési eljárás keretében vizsgálta meg, hogy jelenlegi járataira milyen utasokat vegyen. Egyértelmű volt, hogy csak használt, de megkímélt utasok kellenek, akik már járatosak a tömegközlekedésben, de még nem kell nekik olyan sok ülőhely, mert az mindig az üléskárpitok kopásával, kiszakadásával, esetleg rongálásával jár.

A BKV közbeszerzési illetékesei több utastípust is megvizsgáltak a svéd, német és svájci kínálatból. A svájci utasok bizonyultak a legmegkíméltebbnek és legkulturáltabbnak, és szívesen jöttek is volna, mert svájci frankjukért most nagyon jó áron juthatnak vonaljegyhez, ám igen sokba kerültek volna a BKV-nak a svájci frank jelenlegi árfolyamán.

A svéd utasok is kulturáltak és kíméletesek, ám átlagmagasságuk jóval a magyaroké fölött van, és fenntartásuk is jóval drágább. Úgy néz ki, a legbiztosabbak a hannoveri utasok lesznek, akik olcsók, hatékonyak, és ideszállításuk megoldható a hannoveri villamosokéval egy időben. A gördülékeny működés érdekében pedig Rudolf Péter és Hegyi Barbara a 4-6-os villamosok vonalán felmondják németül is, hogy Final Station.

6 KOMMENT

  1. Basszus, megint csak a pazarlás, mutyizás, meg az ország kiárusítása. A tisztességes magyar hajléktalanokra már senki nem gondol. Két kisfröccsért naphosszat elutazgatnának bármelyik járaton, még vécé-szünetet sem tartanának.

  2. A MÁV a hírre reagálva jelezte,hogy amennyiben a BKV-nak bejön a külföldi utasokkal való próbálkozása,a vasútállomásokra importálnak svéd galambokat,melyek ürüléke sokkal környezetkímélőbb,kevésbé gusztustalan,és sokkal európaibb.Így kívánják csökkenteni a cigánybűnözést és az elharapódzó feketehimlő járványokat a veszélyeztetett gócpontokban.
    A tervezett betelepítések eleinte a Déli- és Keleti Pályaudvarokon mennének végbe,majd fokozatosan az összes vidéki vasútállomásra is kiterjesztenék az elavult magyar galambok kicserélését EU-szabvány svéd galambokkal.
    A PETA,Greenpeace,a WWF és a EVF (Egyesült Vécésnéni Frakció) karöltve tiltakozik az invazív betelepítés ellen,mondván felborítják a pályaudvarok természetes biomasszáját.
    A meleg szervezetek ujjongva üdvözölték a hírt,jelezvén,hogy még egy korlát dől le a diszkrimináció várának világméretű ostroma körül.Ennek az utolsó mondatnak nincs értelme…de a meleg szervezeteknek sincs,szóval nem érdekel.
    A tervezett folyamat EGÁL néven fog belépni a köztudatba (belső kiszivárogtatások alapján: Európai Galambokat Állomásainkra Liga),esetlegesen NYUGAT (Nyugati Urbanizált Galambok Aberrált Társadalmunknak) rövidítéssel,bár Ady Endre megfordult a sírjában,ezzel is jelezve nemtetszését a névgyalázásról.

  3. Logikus. Ha a vezetést is kicserélték, le kell váltani az utasokat is. Ha a vezetők ülnek, le kell ültetni az utasokat is. Sajnos, az új kocsikban nincs elég ülőhely -valószínűleg a börtönökben is.

  4. Már megint nem számolt a BKV egy fontos tétellel! Az utaselégedettség visszajelzésének és az ellenőrzési folyamatok gördülékenységének szab gátat a használt külföldi utasközönség. A BKV mindig élen járt a folyamatos fejlesztésben, ezért javaslom hannoveri kiszolgáló személyzet beszerzését is.