November elsejétől nemcsak helyjegyet kell venni az intercity vonatokon utazóknak, hanem autópálya-matricát is.
A MÁV-pénztárak már felkészültek a változásra, november elsejétől pályamatricákat is kiadnak, amelyeken nem a rendszámot, hanem a helyjegy számát kell azonosítóként megadni. Jó hír viszont, hogy egy tíznapos matricával tíz napig lehet vonatozni, de csak ugyanazon az ülőhelyen.
Szintén az autózás élményéhez közelíti a vonatozást, és egyben a büfékocsik hiányát is igyekszik betölteni az a döntés, amelynek értelmében az intercity-vonatok eztán minden olyan pályaszakaszon megállnak, ahonnan kevés (5-7km) sétával elérhető egy benzinkút, hogy az utasok frissítőket, szendvicseket és újságokat vehessenek.
Az átalakulás persze folyamatos, februártól várhatóan már nem is indítanak intercityket, hanem a megváltott helyjegyekkel a nagyobb fővárosi és vidéki pályaudvarok parkolóiban stoppolhatnak az utasok.
index.hu/tech/2012/01/02/elindult_az_uj_kinai_szuperexpressz/
azt hiszem, ez így helyes
Akkor mégsem az e-vasútdij lesz bevezetve ?
Nincsen matricád / vasutas-e vagy?
A bicajosoknak is kötelező lesz a pótjegy, akkor is, ha nem szállnak fel a vonatra.
Ha ezt matolcsi olvassa a HCS-nek befütyültek, mert azonnal megvalósittatja!!
böktm
@a blikkről örökre kitiltott topi mackó barátja: De meg ám! És úgy 100-200 GigaMegaMilliárdért kamerás-számitógépes remdszert fejlesztetnek ki, a Haver és Haver Kft-vel, arcfelismerő szoftverrel az ellenőrzés megkönnyitése érdekében, ami majd segit kiszűrni a bliccelőket és a kalauzokat igy el lehet bocsájtani, ami éves szinten több milliós megtakaritást jelent majd a MÁV-nak.
Ps. Persze ha tud olvasni, mert számolni ….
@czejp:
Hmmm……
A több millás megtakarításhoz az is hozzátartozik, hogy jövőre az intercity a kötelező matrica megvétele miatt teperhet az autópályán is.
(Ha már a síneket is befektetik államkötvénybe …. )
A brüsszeli szívatásokra válaszul a kormány bejelentette, hogy autópálya-matricát ezentúl csak 1000 éves időtartamra árusítanak, személyautóra az egyszerűség kedvéért 100 millió, teherautóra 10 milliárd forint egységáron. Piackutatók szerint Magyarországon a hátizsákos turizmus és a teherriksa forgalom nagyarányú fellendülése várható. A lovak és öszvérek ára is meredeken emelkedik.
Brüsszel az új csomagra válaszként tízszeres összegű újabb csomagot kért, a matricahamisításból várhatóan óriási bevételre szert tevő nemzetközi al-kaloida tenorhálózat megerősödése miatti ellenintézkedések finanszírozására. Magyarország az újabb csomag helyett inkább botfülű szittya harcosokat küldene Brüsszelbe.
@tobias2: Mindig csak ezek az idegenek szivatnak. Tatárok, törökök, németek, oroszok, most meg még a belgák is. Költözzünk át a Marsra és akkor végre fényes, szebb jövő várna ránk. Igaz, pénzt sem adna senki, de vissza sem kéne adni.
A képről Boncz Géza örökbecsű szavai jutnak eszembe:
“Há’ most má’ mehetnénk az úton egyszer hosszában is!”
http://www.youtube.com/watch?v=vnnH02MT_Nc
@Adofizeto barátom! Még jó.hogy bele nem léptünk !!!!
Úgy hallottam, a helyjegy nem csak ülésszámot, hanem sorszámot is tartalmaz, amely szerint kell majd az utasoknak a szerelvényt tolni, hogy ne legyen már akkora az energiafelhasználás.
f@szság…
ez kamu…
akkor miért épít vasutat a közgép ???
vasutpája matr ica… na az kell…