mars baleset.jpgAz előzetes hírek szerint a vasárnap óta aktív Mars-járó nem adott elsőbbséget egy kráternél a 2004 óta aktív Opportunitynak.

Az Amerikai Űrkutatási Hivatal Nem Földi KRESZ Részlege (NASA–NETC) szerint egyértelmű volt a helyzet: a régebb óta a vörös bolygó felszínén közlekedő szerkezetnek lett volna elsőbbsége. Az alapvető KRESZ-t viszont elfelejtették beprogramozni a vasárnap landolt Mars-járóba.

Egyelőre annyit tudni, hogy a Gale-kráter mellett 2010-ben elakadt Spirit nevű Mars-járót kerülte volna ki az Curiosity ezért nem látta a jobbról szabályosan érkező Opportunityt (ahogy az a képen is tisztán látható). A NASA-NETC már elkezdte közlekedési rendőrök felkészítését, akik 2 év múlva indulhatnak útnak a helyszínre.

Baszki, talán küldjünk fel közlekedési táblákat is?” – írta Twitter-csatornáján Barack Obama, amerikai elnök.

36 KOMMENT

  1. Azért nem olyan vészes ám a helyzet a Marson! Mondjuk van egy kis por, meg kosz (látható a panorámaképen), meg az infrastruktúra kissé elmaradott. A rendrakás érdekében fel kell küldeni néhány magyar közmunkást, amolyan kigyógyult rokkantnyugdíjast. Azok úgyis igénytelenek, bírják a klímát meg az éhbérért végzett rabszolgamunkát. Ez már bebizonyosodott itthon is.

  2. A megnövekedett forgalomra tekintettel, Tarlós István javasolja a marsi dugódíj bevezetését. 75 év feletti asztronauták és robotok számára kedvezményes bérlet váltható.

  3. Nagyon időszerű a problémafelvetés, amikor az új KRESZ kidolgozásakor ilyen problémákat is meg lehet és meg is kell oldani, egy egységes szabályozás keretében a Köz- és magán-úti, légi- és űr-forgalmi közlekedés szabályzatban. Persze a hatályát célszerű kiterjeszteni minden szilárd és folyékony esetleg gáz anyagú bolygóra és kométára. Különösen a csillagkapuk szabályozása esedékes, hiszen itt csak egyirányú forgalom lehetséges egyazon időben, tehát ez különösen fontos. Tessék elképzelni, amint a NAV revizorok mennének vissza az időben a 90-es évek olajcsalásait vizsgálni és a boldog jövőből érkező nagy rakás nyuggerzombi meg letaposná őket. Valami forgalmi irányitás ide is kellene. Mi lennénk az első , aki ezt megoldja, persze mi mindig is elsők voltunk mindenben, még a válságmegoldásban is. Hajrá Magyarország, hajrá Európa, Hajrá Világegyetem! ****** meg, elfogyott a kannásborom.

  4. Az ” elmúltnyócév ” bűne ! Mindenestre zárassuk be a kurucinfót, az amerikai népszavát, meg Matelcsyt….aztán majd lesz valami…hogy mi, nem tudom, b@sszátok meg, mert elestem biciklivel…

  5. Az ilyen jellegű balesetek könnyen elkerülhetőek. Itt magyarországon is sok ilyen lenne, de egy titkos csoport ezek elkerülésére szenzációs megelőzó terveket dogozott ki potom 08-100 milliárd magyar forintért, ami ugye a mars expedícióhoz képest törpe költség. Elloptam a titkos dokumentációt és most nyilvánosságra hozom:
    step 1: Hagyjuk, hogy megfelelő méretű kráter keletkezzen. Ezt pl budapesten, megfelelő számú idegen égitest becsapódása híján, silány minőségű de a nemzetközi árak százszorosáért leaszfaltozott utakkal tudjuk hatékonyan egyetlen tél alatt elérni.

    Step 2: Bízzuk meg ugyan azt a silány minőségű aszfaltozó brigádot a javítással újra horribill összegért (ketten odalöknek egy lapát fekete sarat egy meg elkeni)

    Step 3: Talán a legfontosabb lépés az 1 m2-nyi terület aszfaltozásához csúcsidőben zárjunk le egy sávot 10 km hosszan, és tegyünk ki egy 15 km-es sebességkorlátozó táblát.

    Step 4: A munka végeztével menjen mindenki haza, és hagyjanak ott mindent ahogy van. pár nap elteltével a terelődeszkák maguktól felborulnak, majd lassan egyenként eltűnnek DE…..a tábla persze kint marad !!!!

    Step 5: A kint felejtett tábla után 1 méterre közvetlenül a gazzal, és vadon nőtt bokrokkal takart közúti részre állítsunk be egy leleményes traffipaxot, aki az amúgy 70-km/h-s sebességgel közlekedhető úton most a 15 km/h-ás korlátozó táblánál áll.

    Step 6: A terv sikeres befejezéseként küldjük el a NASA-nak a számlát, valamint vonjuk be a marsjáró forgalmi engedélyét ami 4 éve a marson közlekedik, így valószínüsíthetően nincs érvényes műszaki vizsgája. Kötelezzük Őket a járművek hazaszállítására.

  6. Mi is hozzájárulhatnánk a jövöbeli küldetések sikeréhet, közmunkásokkal 30-as táblákat kell kitenni a Marsra, meg küldünk oda egy-két tucat sünmobilt is, trafizni. A marslakók, kóbor ürszondák meg járhanának Szombathelyre a sok gyorshajtást elsikálni.