2013-tól megéri letenni a kocsit Őrmezőn: szakaszjeggyel bárki teleportálhat bárhová.
A Budaörsi útra felfestett, több kilométeres dugót okozó buszsáv után Tarlós István mert merészebbet álmodni: megkezdték az építését, és 2013-ra elkészülhet az a P+R rendszerben működő teleport, ami az 5-9 Metró nevet fogja viselni.
A rendszer lényege az, hogy bárki lerakhatja a kocsiját a teremgarázsban, és onnan egy szakaszjeggyel Budapest bármely tömegközlekedési megállójába teleportálhat, ahol ki van építve a teleport fogadására alkalmas rendszer. (Ilyen rendszert 2034-ig csak a hármas metró Kőbánya-Kispest végállomásán építenek, így nagy kérdés, hogy onnan hogy jut tovább az ember, mondjuk Óbudára.)
A P+R teleport érdekessége, hogy a teremgarázsban nemcsak gépjárműveket, de űrsiklót, időgépet és olajfúró szigetet is lehet parkolni, ezekre a 3,5 tonnánál nehezebb járművekre vonatkozó egységes díjszabás – és az olajfúró szigetre környezetterhelési díj – érvényes.
Érdemes lenne a hoppanálást is megoldani, a szakaszjegy lehetne a zsupsz kulcs.
de a csillagkaput licenszelik vagy olcsó kínai verzió lesz?
@Snowmen: Ne aggódj, Hammond tábornok kezeli a kaput, és TIlk szedi a jegyet 🙂
A marhavagon most akkor tömegközlekedő járműnek számit, vagy nem?
A sok vezető beosztású marha marhasága miatt érdeklődnék.
Rokkantparkoló is lesz? A választ előre is köszi.
Üdvözlettel,
Hajdú Péter
Az intergalaktikus csempészűrhajó befér az űrrsikló kategóriába? Mert akkor licitálok egy Millenium Falconra ebayen.
“nem csak …, HANEM …”
a csillagkapuk gecire nem fognak működni ilyen kis távolságra a tárcsázási algoritmus miatt.
@beerbearer: nyugodj meg, hogy 100milliárd elköltése után majd erre rájönnek az illetékesek is.
@istenbarma: ahhaha, jogos 🙂
amúgy kb annyira vicc a városvezetés mint ez a cikk.
inkább legyen olajfúrósáv a budaörsin.
béemvé ikszötös sáv nem lesz?
@istenbarma: minden sáv X5ös sáv 🙂
@beerbearer: Akkor viszont időutazásra lesz alkalmas.
Kérdés, akarjuk-e tudni, mi lesz három év múlva.
fogadjunk, hazai teleporttal szintén csak térben lehet közlekedni, ám lemaradva az időben…
Nincs új a nap alatt, Vitár Robi bácsiék már 1958-ban létrehozták a telesportot.
Most mondta a TÉVÉBE a Szíjgyártó, hogy Nemzeti Konzultáció lessz:
a) valakik úgy gondolják, legyen teleport
b) mások úgy gondolják, mégis legyen teleport
c) többen úgy gondolják, biztosan legyen teleport.
Egyszerű a feladat. csak meg kell (MONDOM: MEG KELL!!) jelölni:
a) valaki
b) más
c) több vagy-e?
A válaszok feldolgozása nyilvános lesssssz!
I II IIIIII II IIIII
1 2 6 2 5
Áh, folyton ez a nyavajgás. Teljesen jól fog működni a cucc, 31 perc alatt bárkit Újpestre teleportál majd. Nem a leggyorsabb, de valahol el kell kezdeni.
Ezt a teleportot úgy hívják német vidéken, hogy S-Bahn, amely csúcsidőn kívül is 20 percnél gyakrabban jár és Budapest esetén azt jelentené, hogy az M0 körgyűrűn kívül a MÁV vonalon keresztül bejön a városba, majd a város alatt metróként tovább és a város átellenes oldalán ismét a felszínen a MÁV vonalon a túlsó körgyűrűn kívülre. P+R pedig szintén a körgyűrűn kívül. A város alatt persze a többi irányból ugyanebbe az alagútba fonódó S-Bahn miatt 1-2 perces követési távolság alakul ki, de ez kezelhető.
Lásd: München, 1972. Csak 40 évvel ezelőtt készült el.
hu.wikipedia.org/wiki/S-Bahn_M%C3%BCnchen
Ja és a teleport-jelleghez hozzátartozik, hogy nem 300 méterenként áll meg, hanem a belvárosi részen is csak kilométerenként. 5 perc (500 m) séta kellemes sétállóutcában egészséges!
a müncheni S-Bahn nem jó példa, mivel van megállója Dachauban! xD mások érzékenységét sérti, és rossz érzést kelthet azokban! 😛
Már azon fejlesztésen gondolkodnak, hogy kiépítik a vonalat a Marsig, és egy egér lenne az első utas!
Miért kell ezt a rém gyenge blogot folyton címlapra tenni?
@jet set: Szociológiai okokból. Hátha sikerül a reménytelenül sótlanok közül néhányat leszoktatni az internetezésről (vagy legalább a címlapozásról:)…
@MorgenStern: Van nekunk is “S-Bahn”-unk, csak HÉV-nek hivjak. A metroval valo osszekotes terve is meg van mar kb 40 eve, csak hat a penz sincs meg azota ra… 🙂
na végre :))
@brlv24: hát igen, nem volt pénz se terv, hogy a végül botrányba fulladt Alstom-metró tender kiírásába bekerüljön a felső áramszedő helye,
nem volt terv se pénz, hogy a 4-es vonal ne föld alá süllyesztett gyakorta megálló villamospótló legyen a felszínen megmaradó villamos mellé, annál inkább közvetlen belvárosi kapcsolatot teremtsen Biatorbágy illetve Tárnok felöl és tovább keletre.
Nem volt se terv se pénz, hogy a GHÉV végre a Déli PU-ig bejárjon, így marad ez is csak város szélét érintő HÉV – napi 100.000 utast felesleges átszállásra kényszerítve.
Aztán csodálkozunk hogy az utas inkább átszállás nélkül autóval hajt be a városba.
@MorgenStern: nos, nem csak megallo, de Dachau egyben vegallomas is.
Jo, van par vonat, ami tovabb megy Petershausen iranyaba, de Dachau vegallomas is. Mondjuk ez egy kicsit igy morbid…
@brlv24: te figyelj, ember 🙂 a 4es metro kolcsegebol osszekotok neked akarmit es meg a soromre is fussa…
“(Ilyen rendszert 2034-ig csak a hármas metró Kőbánya-Kispest végállomásán építenek”
Halleluja, de odáig is félóra zötyögés. Nem lehetne ezügyben tenni? Mondjuk nem megszüntetni az egyetlen P+R parkolóhelyet a környéken (Határ út, amit eladtak az osztrákoknak, akiké az Europark is). Ha most nem akaródzik félórát a minden sarkon megálló 50-es villamossal szenvedni, legközelebbi P+R parkoló a Pöttyös utcai lakótelep.
“így nagy kérdés, hogy onnan hogy jut tovább az ember, mondjuk Óbudára.) ” Hát elmondom, hogy: 3-as metró Árpád híd, és ott átszáll az 1-es villamosra. Na. 🙂
Nem Csillagkapu-technológiával készül a dolog, most hallottam, hanem Seth Brundle terveit licenszelik.
A városvezetés /?/ az „átnevezési stádiumában” a kátyúkat féreglyukká minősíti. Költségcsökkentő is.
Budaörs – Palota, hipp-hopp, és Vuk sem jön.
Nincs több kifogás a féltengely elvesztésére sem.
Nem kell a biztosítónak sem fizetni, mert „rosszul megválasztott” lukat választott.
De hová tűnt Damon Hill?
@dbeata: “és ott átszáll az 1-es villamosra”
Ami ugye szintén nem visz ki még emberlakta helyre, mert 2-3 megálló miatt át kell szállni buszra, ill. Csillaghegy-Békás irányba HÉV-re.
@cso zsi:
Azt ne feledd, hogy a Csillaghegy csillagközpontosan van bekötve Budaörssel.
@Anton South: Csak aztán nehogy elzakózzon Hamond, mert akkor késve nyitják ki az íriszt!
Az egész csak álca. A csillagkapu valójában arra kell, hogy a Szíriuszon ragadt 9-szer csavarodott DNS-sel rendelkező nemzettársaink is megkaphassák végre a magyar állampolgárságot és szavazhassanak a 2014-es választásokon. Feltételezhető továbbá, hogy a gyanúsan székely rovásírásra emlékeztető betűket használó asgardokkal kapcsolatosan is hasonló tervei vannak a kormánynak.