2013-tól megéri letenni a kocsit Őrmezőn: szakaszjeggyel bárki teleportálhat bárhová.

A Budaörsi útra felfestett, több kilométeres dugót okozó buszsáv után Tarlós István mert merészebbet álmodni: megkezdték az építését, és 2013-ra elkészülhet az a P+R rendszerben működő teleport, ami az 5-9 Metró nevet fogja viselni.

A rendszer lényege az, hogy bárki lerakhatja a kocsiját a teremgarázsban, és onnan egy szakaszjeggyel Budapest bármely tömegközlekedési megállójába teleportálhat, ahol ki van építve a teleport fogadására alkalmas rendszer. (Ilyen rendszert 2034-ig csak a hármas metró Kőbánya-Kispest végállomásán építenek, így nagy kérdés, hogy onnan hogy jut tovább az ember, mondjuk Óbudára.)

A P+R teleport érdekessége, hogy a teremgarázsban nemcsak gépjárműveket, de űrsiklót, időgépet és olajfúró szigetet is lehet parkolni, ezekre a 3,5 tonnánál nehezebb járművekre vonatkozó egységes díjszabás – és az olajfúró szigetre környezetterhelési díj – érvényes.

36 KOMMENT

  1. Most mondta a TÉVÉBE a Szíjgyártó, hogy Nemzeti Konzultáció lessz:
    a) valakik úgy gondolják, legyen teleport
    b) mások úgy gondolják, mégis legyen teleport
    c) többen úgy gondolják, biztosan legyen teleport.
    Egyszerű a feladat. csak meg kell (MONDOM: MEG KELL!!) jelölni:
    a) valaki
    b) más
    c) több vagy-e?
    A válaszok feldolgozása nyilvános lesssssz!

    I II IIIIII II IIIII
    1 2 6 2 5

  2. Ezt a teleportot úgy hívják német vidéken, hogy S-Bahn, amely csúcsidőn kívül is 20 percnél gyakrabban jár és Budapest esetén azt jelentené, hogy az M0 körgyűrűn kívül a MÁV vonalon keresztül bejön a városba, majd a város alatt metróként tovább és a város átellenes oldalán ismét a felszínen a MÁV vonalon a túlsó körgyűrűn kívülre. P+R pedig szintén a körgyűrűn kívül. A város alatt persze a többi irányból ugyanebbe az alagútba fonódó S-Bahn miatt 1-2 perces követési távolság alakul ki, de ez kezelhető.

    Lásd: München, 1972. Csak 40 évvel ezelőtt készült el.
    hu.wikipedia.org/wiki/S-Bahn_M%C3%BCnchen

  3. Ja és a teleport-jelleghez hozzátartozik, hogy nem 300 méterenként áll meg, hanem a belvárosi részen is csak kilométerenként. 5 perc (500 m) séta kellemes sétállóutcában egészséges!

  4. @brlv24: hát igen, nem volt pénz se terv, hogy a végül botrányba fulladt Alstom-metró tender kiírásába bekerüljön a felső áramszedő helye,
    nem volt terv se pénz, hogy a 4-es vonal ne föld alá süllyesztett gyakorta megálló villamospótló legyen a felszínen megmaradó villamos mellé, annál inkább közvetlen belvárosi kapcsolatot teremtsen Biatorbágy illetve Tárnok felöl és tovább keletre.
    Nem volt se terv se pénz, hogy a GHÉV végre a Déli PU-ig bejárjon, így marad ez is csak város szélét érintő HÉV – napi 100.000 utast felesleges átszállásra kényszerítve.

    Aztán csodálkozunk hogy az utas inkább átszállás nélkül autóval hajt be a városba.

  5. “(Ilyen rendszert 2034-ig csak a hármas metró Kőbánya-Kispest végállomásán építenek”
    Halleluja, de odáig is félóra zötyögés. Nem lehetne ezügyben tenni? Mondjuk nem megszüntetni az egyetlen P+R parkolóhelyet a környéken (Határ út, amit eladtak az osztrákoknak, akiké az Europark is). Ha most nem akaródzik félórát a minden sarkon megálló 50-es villamossal szenvedni, legközelebbi P+R parkoló a Pöttyös utcai lakótelep.

    “így nagy kérdés, hogy onnan hogy jut tovább az ember, mondjuk Óbudára.) ” Hát elmondom, hogy: 3-as metró Árpád híd, és ott átszáll az 1-es villamosra. Na. 🙂

  6. A városvezetés /?/ az „átnevezési stádiumában” a kátyúkat féreglyukká minősíti. Költségcsökkentő is.
    Budaörs – Palota, hipp-hopp, és Vuk sem jön.
    Nincs több kifogás a féltengely elvesztésére sem.
    Nem kell a biztosítónak sem fizetni, mert „rosszul megválasztott” lukat választott.
    De hová tűnt Damon Hill?

  7. Az egész csak álca. A csillagkapu valójában arra kell, hogy a Szíriuszon ragadt 9-szer csavarodott DNS-sel rendelkező nemzettársaink is megkaphassák végre a magyar állampolgárságot és szavazhassanak a 2014-es választásokon. Feltételezhető továbbá, hogy a gyanúsan székely rovásírásra emlékeztető betűket használó asgardokkal kapcsolatosan is hasonló tervei vannak a kormánynak.