Május 1-től a négy karikával ellátott kocsik minden olyasmit legálisan megtehetnek, amiről még a kukásautók is csak álmodnak.

(Figyelem! Illusztrációnkban termékmegjelenítés található! – Igen, fizetett cikk. Na és?)

Kit ne bosszantottak volna már az egyirányú utcában szemből parkoló, rokkanthelyen álló, járdán vagy zebrán helyet foglaló, autópályán 200-as tempóval utazó luxusterepjárók és –limuzinok?

Lakossági nyomásnak engedve a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium megtette a szükséges lépéseket az ilyen járművekkel szemben, és elkészítette azt a KRESZ-módosítást, amelynek alapján 2011. május 1-jétől az Audi-jel is megkülönböztető jelzésnek minősül.

Így az Audi-tulajdonosoknak eztán autópályán nem kell villogniuk, mert már a hűtőrácsuk látványától is lehúzódik a többi autós; emellett behajthatnak egyirányú utcákba, index nélkül bevághatnak elénk, közlekedhetnek villamossínen, megállhatnak a török kajálda előtt a körúton belső sávban, és a bizonyos keretek között a járdán is közlekedhetnek.

Emellett más megkülönböztető jelzést használó gépjárművel való találkozáskor a KRESZ általános szabályai lesznek érvényesek az Audikra is, vagyis ha a mentőautó szirénázva balról jön, akkor az Audinak van elsőbbsége a jobbkéz-szabály szerint.

A BMW-s lobbi jelenleg azon dolgozik, hogy meggyőzze a KHEM-et: az ő jelvényükben ugyanúgy van kék mint a megkülönböztető kék fényben, úgyhogy nekik is járna az engedmény – az erről folyó egyeztetések várhatóan augusztusra hoznak majd eredményt.

50 KOMMENT

  1. Az nem derül ki a cikkből, hogy csak a legújabb Audi típusok (értsd: fekete szín, nagy, agresszív orrkialakítás, stb.) élhetnek ezzel a nagyszerű új szabállyal, vagy elég lesz visszakérnem az öregemtől a 16 éves 100-asomat emiatt?

  2. látom, a zindexes szerkesztőségben egyesek baromira unatkoznak. Újabb “színvonalas” törzsvendég a címlapon… Hogy rohadna le a keze annak, aki ezeket nyomatja állandóan!

  3. Gyermekeim, izgatottan várom, hány olyan hozzászólá lesz, amely valódi hírként kezeli a cikket. Az első tizenenegyben is akad, aki nem képes egy szinttel felülemelkedni.

  4. Diszkriminatív szabályozás. Ezzel csak azt éri,k el, hogy a Bömösök és a Merdzsósok nagykoalícióba tömörülnek bármennyire is tűnik mindez Jobbik-LMP fúziószerűnek. És Strasszburgba jól kiperlik a minisztériumot. 20 milla feletti ótókat mentesíteni kéne a KRESZ alól, ijjen egyszerű ez kérem.

  5. Már kapható kínai átépítő készlet BMW-hez és Mercihez. VW-hez, Opel-hez és Ford-hoz holnap lesz csak. Jövő héttől pedig az összes többi típushoz. Azt ígérik, hogy Suzukihoz nem lesz, istenbizony 🙂

  6. Ez bizony kirekesztő politika! Mert mi van azokkal a szegény, agresszív, antiszociális félparasztokkal, akiknek Audija ugyan nincs, de mégis igényt tartanak a mentességre! Ugye?!

  7. Lézer János beszélt a kezdeményezésről Hódmezővásárhelyen már tavaly nyáron (csak most került ki a hanganyag) ahol azt mondta akinek nincs szolgálati(!) Audija saját fosőrrel. ill. sofőrrel, az még egy gyékényszandálos LMP-s rokkantnyugdíjasnál is kevesebbet ér