Tarlós István főpolgármester spórolási kezdeményezése értelmében mindenki kap vödröt, maltert és jegyzetfüzetet.

"Naponta több százezer utas megy le a hármas metróba, nem létezik, hogy nincs egy kis idejük körbenézni, hogy mit kéne megjavítani" – vezette fel a terveket Tarlós. A Nemzeti Magyar Metrójavítás névre keresztelt program alapja, hogy minden utas jegyzetfüzettel és fényképezőgépes mobillal (már akinek van) utazik a 3-as metró vonalán, és ha bármilyen problémát észlelnek, leszálláskor visszamennek és megjavítják azt.

"Ez a minimum elvárható a szolgáltatás élvezéséért cserébe az utasoktól, akik eddig azt gondolták, a BKV jár, a BKV magától működik, nem kell érte semmit tenniük" – indokolta az újításokat a főpolgármester. A közlekedési vállalat a tervek szerint egyelőre maga biztosítja a maltert és a kalapácsokat a metrózóknak, ám elképzelhető, hogy a leginkább problémás szakaszokon a bejáratoknál az ellenőrök már a fényképes igazolvánnyal ellátott vödröt és nyersanyagokat is kérik majd. 

"Ez egy nagyon hosszú mondat volt" – kommentált Tarlós, majd hozzátette: az NMM program életbe lépésétől a metrószerelvények csak 2 km/órával közlekedhetnek, és egy lámpásos ellenőr fog lépkedni előttük, kiabálva.

27 KOMMENT

  1. Folytatás:
    Az önkéntes felújítás során több botrányt is okozott , hogy több utas is ugyan azt a szakaszt akarta felújítani, ezért nemzetünk bölcs vezére megalapította a Nemzeti Metrófelújítási Koordinációs Központi Igazgatóságot (NeMKoKI) és a költségvetési tartalékból 120 milliárd Forintot biztosított a szükséges irodaház bérlés, takarítás, örzés-védelem, a gépjárművek és a számitástechnikai bázis kialakítására.
    A hiánycél megtartása érdekében egy új adónem került bevezetésre a metróvödör és metrókalapács adó, amely értéke csak 2 Ft, de mivel az egy és két Forintost kivonták a forgalomból és a törvény szerint ez lefelé kerekedik 0-ra, igy sajnos ebből az adóból nem várható egy fillér sem. (ja, hát persze a Fillért már előzőleg kivonták a forgalomból)

  2. A Nem. Egy. Működő budapesti polgárok önkétes kötelezettsége által felszabadított kapacitásokat a Nem. Ügy. Kormánya a 4. metró hiányzó szakaszának megfúrásához szükséges vakondok bérlésére fordítja. Szerencsére ehhez az új Köz. El. úr, Áder János is rendelkezik a szükséges tapasztalatokkal.

  3. Újabb meghamisított riport a HírCsárdától!
    Olyan nincs, hogy Tarlós ne úgy kezdjen (és folytasson és fejezzen be) egy nyilatkozatot, hogy nem Demszky miatt van az egész.

  4. @Adofizeto: Ha már politika: mikor is romlott le a 3-as metró? 2010 októberéig kitűnő állapotban volt, de utána rögtön olyan állapotba került, hogy az már tarthatatlan? Vagy ami valószínűbb, hogy az utóbbi 20 évben sz*t rá a T. Vezetés, és most ért arra a szintre, ami már túl van a kritikuson.

    Mikor voltak felújítások?
    Ja, hogy az utolsó szakasz átadása óta (1990) komolyabban nem nyúltak a vonalhoz…. Akkor nincs több kérdés.

  5. “Ez a minimum elvárható a szolgáltatás élvezéséért cserébe az utasoktól, akik eddig azt gondolták, a BKV jár, a BKV magától működik, nem kell érte semmit tenniük” – indokolta az újításokat a főpolgármester.

    hat…fizetunk erte (elnezest kerek attol aki bliccel),
    teny, hogy van par “utas” aki rongal
    de ha mar ilyen elvarasokat tamasztanak, akkor tisztazzuk mar elobb, hogy mi az a szolgaltatas amire hivatkozik. Bar gondolom a kigyullado metro feature (koszi megvagyok nelkule), a fel ora kesessel erkezo teli busz gondolom extra juttatas (szinten kihagynam). Tisztelet a kivetelnek, de a bunko jegyellenor szinten olyan dolog amiert lehetoleg nem fizetnek, de eleg sokat fizettem erte…

  6. Lehet, hogy sz.r állapotban volt már 2010-ben is a metró, de a városvezetésnek két évébe telt, hogy ezt észrevegye.
    Levitézlett dávidka-pöcsikének valami jobb játék kellene, mondjuk, ami a keze ügyébe esik.

  7. @– dr kotász —: “Akkor nincs több kérdés. “

    Ó dehogynincs! Pontosabban definiálnod kéne, mit értesz az elmúlt 20 éven. Esetleg az elmúlt 22-t kivéve a fülkeforradalom 2 utolsó évét? Mert egyáltalán nem mindegy, mert a végén még kiderülne, hogy a fülkeforradalmár elvtársak sem tudtak a vízen járni -ahogyan a választások előtt egyébiránt ígérték-, hanem tovább rontottak a helyzeten (mint úgy egyébként minden más területen is).
    Szóval, sok-sok kérdés van még… 🙂

  8. @Adofizeto: “Mert egyáltalán nem mindegy, mert a végén még kiderülne, hogy a fülkeforradalmár elvtársak sem tudtak a vízen járni”
    Senki se mondta, hogy Tarlós 2 év alatt rendbe fogja tenni az előző 20 év mocskát. Ne adj olyanokat a számba, amit nem mondtam.
    Nézzük csak a BKV-t:
    – Egy lehetetlen Alstom szerződés
    – Egy olyan állapotú 3-as metró, amilyen
    – Végletekig leromlott buszállomány
    – A lassan 20 éve épülő, rekord összegekből épülő 4 -es metró (tele botrányokkal + adóssággal)
    – Egy bedőlés határán lévő tömegközlekedési cég tele adóssággal (meg rendőrségi ügyekkel)

    És ez csak a BKV…

    Miről is beszélünk akkor? Azok ugatnak (bocs, erre nincs szebb szó) 2 év után, akik ezt csinálták? Na ne már…

  9. @– dr kotász —: Akkor -elfogadva főbb vonalakban, amit írsz, mert igaz- ha szabadna megkérdeznem, miért nincs még börtönben Demszky Gábor, vagy akárcsak egy, 2., 3. vonalbeli vezető? A kérdésre csakis egy nyilvánvaló válasz van: mert elosztották a zsét!.

    Egyszer egy ismerősöm kérdezte, mond-e nekem valamit az, hogy 20-30-50. Én az aranymetszés arányosságára tippeltem, de tévedtem, az illető azt állította, hogy ilyen arányban osztották a zsét a nagy állami beruházásoknál. Ja igen, gyengébbek kedvéért, az egyik % a fideszé lenne. :)))

    (Gondolom, ugyanennek a deal-nek köszönhető, hogy most azok pofáznak, akik loptak. :)))

    Szerinted Kóka az autópályás business-szel (2m-re a löszfal alatt alagút!!! 🙂 miért nincs börtönben, de még meg sem próbálták megvádolni Budaiék? Állítólag már Brüsszelből szóltak, hogy mi ez az össznépi, nagykoalíciós lopás!

    Továbbá, ha megszűnt volna a gigantikus lopás azzal, hogy Budapesten Demszky és tettestársai, vagy országos méretekben az MSZP+SZDSZ eltűnt a süllyesztőbe, vajon miért nem virágzott fel az ország. Kurva egyszerű kérdés jön: hol van a pénz (amit eddig elloptak) ???

    Én megértem, amit mondasz, próbálj meg te is hasonlóképpen eljárni.

  10. @– dr kotász —: “Senki se mondta, hogy Tarlós 2 év alatt rendbe fogja tenni az előző 20 év mocskát.”
    Őőőőőőő, mintha maga Tarlós kecsegtetett volna hasonlókkal.

    Megjegyzem a túlmozgásos, enyhén debil Vitézi Dávidkától 2 év alatt egyetlenegy nagy húzást láttam a BKV-nél, a mai napig nevetek, ha meglátom: plomba van az Ikaruszok tankajtaján, hogy a melósok ne tudják egyszerűen lopni a gázolajat. :)))

  11. @– dr kotász —: “Vagy ami valószínűbb, hogy az utóbbi 20 évben sz*t rá a T. Vezetés, és most ért arra a szintre, ami már túl van a kritikuson.”

    Kijavítanálak: egészen pontosan 22 év az a 20.
    Nagy-nagy balszerencsénkre a felcsúti zseni sem a Metróhoz vonzódik, hanem a kib.szott focihoz, ezért a felújítás -stadionépítések miatt- átmenetileg halasztódik. 🙂

  12. “az NMM program életbe lépésétől a metrószerelvények csak 2 km/órával közlekedhetnek, és egy lámpásos ellenőr fog lépkedni előttük, kiabálva.”
    Ezt a szükséges óvatosságot az idő már túlhaladta, mostantól hajtányok váltják fel a metrókocsikat.