A választók egyre jobban megcsömörlenek a politikai kommunikációtól, ezért az egész mondatok helyett a pár szavas szlogenekre váltottak a pártok, amik a kampány végére akár egy-két betűre is rövidülhetnek.
Ez a tendencia már most is tettenérhető. Míg az MSZP szlogene „Az MSZP a választás” még 4 szó, addig a Fidesz-es „Csak a Fidesz” csupán 3 szó, a Jobbikos „Radikális változást!” 2 szó, míg az LMP „Lehet?”-je már csak egyetlen szó. (Az MDF kampányát lapzártánk idején nem sikerült észrevennünk). Ez a rövidülős tendencia odáig folytatódhat, hogy a választások hetében a Jobbik a „Pff!”, az MSZP a „Bassz.” szavakkal, míg a Fidesz az „E!” az LMP pedig a „?” betűkkel kampányol, hogy minden diszlexiás magyarnak lehetősége legyen a pártok programjainak lényegét a lehető legteljesebb mértékben befogadni.
most akkó miljen színűre fössem a hárimat ?
a zuram fidesznyik, a kóbászos tót naná, hogy jobbika, az avégen meg az a lófárkú csávó…még mindég mászopós ?
69
Ha a második fordulóban is lesz kampánycsend, akkor ebben az időszakban a fenti választási szlogenekkel telepingált disznó szabadon engedése kampáncsendsertés?
[…] nevén Gyurcsány Ferenc) és A.T. Dickmaster (Mesterházy Attila) is megerősített. A párt korábbi plakátja is érzékeltette már a váltást, de most teljes egészében felvállalják a testiséget. […]
a Jobbik-nál és az LMP-nél teljesen nyilvánvaló ez a jövőkép, de az MSZP-nél inkább a “léégyszi”, a Fidesznél pedig a “naná” szavak fognak állni kampány terén előkelő helyen