Válaszolt a Klik a miskolci Herman Ottó Gimnázium levelére. Az okoskodó pedagógusok nem teszik zsebre, amit kapnak.

image19_15.jpg

A miskolci Herman Ottó Gimnázium levelére reagált a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ. A levelet a 888.hu oldalon és a Nemzeti Pedagógus Kar Tumblr-én tették közzé. Most néhány részt ismerhetnek meg belőle kedves olvasóink.

Kedves Kolégák! Olvastuk a nyilt levelet, és méjen meg vagyunk döbbenve. Amit irnak benne, az mind hazukság. Szemen szedett hazukság. Mi, a KLIK-nél el vagyunk köteleződve abba az irányba, hogy hazánk ifjusága minél szinvonalasabb és jobb oktatásban részesüljön, ami egyben minőségi is. Hidjék el, számos koléggánknak van gyereke, tehát tudjuk miröl beszélnek Önök Miskolcon. Ahogy Hermann Ottó írja valahol: Légy büszke arra, ami voltál, s igyekezz különb lenni annál, ami vagy. (forrás: Herman Ottó | Idézetkereső – idezetkereso.hu). Mi is ezt tartjuk szem elött. Tartsák Önök is, vagy baj lesz. Ezt ne vegyék fenyegetésnek, még akkor se, ha valójában az. (…) 

A rendszer, ami nem tetszik Önöknek jól működik, csak Önök működnek benne rosszul a régi, előzőrendszerekbeli beidegzések miatt. Új idők, új szelei fújnak és ez a fújás sok mindent felkavar. Arról nem mi tehetünk, hogy Önök a felkavarodásban nem bírnak dolgozni. Nem okoskodni kéne, hanem tanítani. Meg nem nyilt leveleket irkálni a világhálón, ami nem is erre való, hanem pornóra. Néhány konkrét választ azért megfoglamaztunk, bár, amit irnak, az naggyából alaptalan. 

1. Az adminisztrációs terheken jelentősen könyítettünk a KLIK-nál, amit Önök beküldenek, mi nem olvasuk el. Ezzel is csöken az adminisztrációs teher.

2. Nincs újjításhullám, csak a mostani újjítás számit, a korábiak nem. Az új tankönyvek az igasságot tartalmazzák, ami lehet, hogy Önöknek fáj. De ennek ellenére ez az igasság. Ha vannak is hibák, ezek csak az Önök és társaik éberségét hívatottak tesztelni.

3. A gyerekekkel nem kisérletezünk, mivel az oktatás olyan, mint a menopauza, csak a változás az, ami állandó. Ez a változás nem valami égből kapott dolog, hanem természetes velejáró, mint a nappallal az éjszaka vagy a délelöttel a délután. Vagy a reggelel az este. És még folytathatnánk.

4. Kifogásolták, hogy a gyerekek nem tanulnak meg gondolkodni, de lásuk csak, mi volt amit eddig a gondolkodás eredményezett az évezredek és évszázadok során. Említhetnénk a francia foradalmat, amely számos emberáldozattal járt, a Gutenberg-féle nyomtatás miatt az erdők kipusztulását vagy éppen a hidrogénbombát. Mi olyan gyerekeket szeretnénk, akik tudnak és nem gondolkodnak. Az emberi gondolatok nagyrésze már amúgy is ki van találva, felesleges őket újra kitalálni, számos idő és erő ráfordításának a segitségével.

5. A kötelező napi testnevelésnek önök szerint nincsenek meg a feltételei, holott ehez csak két dolog kell, napok és testnevelés. A többi humbug, liberális szenvelgés, a szokásos okoskodás.

6. Hazánknak egyetlen lehetősége van, ha gyermekeink nem lesznek elég értelmesek ahhoz, hogy bármely más országban versenyképes legyen a tudásuk, mivel így itt maradnak és tudunk velük napi szinten találkozni, emberi kapcsolatokat ápolni.

7. A lánytanulóknál ráadásul nagyon fontos hangsújozni, hogy princípiumuknak megfelelően tanujjanak. Felkészülve mentálisan és fejben is a szülésre, mint arra az érettségi neve is utal.

Maradunk továbbra is: a KLIK vezetősége

15 KOMMENT

  1. Hol vannak itt hibák, teljesen értelmes szöveg, szemben ezzel:

    ” A szél szavunk utolsó hangja L, ami Lelket ad a szülöttnek. Az asszoNY NYugalmat ad mindannak, aminek a széL Lelket adott. Nagyasszony az égiek segítségével a növekedés, nevelés érdekében visszamegy a gyökerekig, ezért szüli IS TENt, aki helynélküli, mint a TEN ger, és az ideákat sugározza segítségül.”

  2. “Nem okoskodni kéne, hanem tanítani. “

    Erről eszembe jut az a történet (lehet, hogy így volt, lehet, hogy nem, de mindegy is), hogyaszongya:

    Beír a tanár Pistike ellenőrzőjébe: “Kedves Szülő! Pistike nagyon büdös. Kérem rendszeresen mosdatni.”

    A szülő válasza: “Nem szagolni. Tanítani.”

  3. 8. Egyépként már készül a Prokursztesz-ágy nevű tanrend, amej szerint a tanitás úgy történik, hogy minden iskollában minden nap minden órájában pontosan ugyanazt tanitják, és a talunók egyszerre lapoznak a könyvükben. Emiatt a hazánkban időnként nemzeti papirsurogás történik majd, ami a tanulás vele járója. Meg akadályozuk ,hogy a kis Frankensteinek előre rohanjanak a tananyagban, a lemaradókat pedig taslival/tockossal/sarokba térgyepeltetéssel öszönözük majd. Üzembe lesz helyezve a Színkronizált Iskola! Mars a katedrára, nyomorult férgek!

  4. @tobias2: Salamoni gondolat!
    Az együttes lapozás évtizedes tökéletesedése után a sorkatonai szolgálat alaki része magától értetődő lesz, hívják a besorozottat akár Bélának, Bélának vagy Bélának.

  5. @Trollkorrekt: Kimaradt, hogy a tanárok szerint sokkal könnyebben menne a tanítás, ha csak a kedvenceik járnának iskolába. A többiek, akikből úgyis naplopó és kurva lesz mire felnőnek, menjenek másik iskolába, ahol nem ők tanítanak!

  6. @pcomment:
    NYÍLT LEVÉL A KÖZVÉLEMÉNYHEZ!

    Lázár Miniszter Úr 2016.január 14.-én elhangzott kijelentésére szeretnék reagálni, miszerint a „pedagógusok homokba dugják a fejüket”.

    Az, hogy romlik a gyerekek teljesítménye a felmérések szerint, nem a pedagógusok hibája.
    Éppen ellenkezőleg a tanárok lelkes és odaadó munkájának köszönhető, hogy még nem omlott össze a magyar oktatás.
    Időt és pénzt nem sajnálva küzdenek azon, hogy minél színesebbé tegyék az órákat.
    Idő és pénz! Most leírom miért is emelem ki ezt a két szót. Én nem vagyok pedagógus, de munkám során szinte napi kapcsolatban állok velük.
    Felnőtt képzéssel és interaktív digitális tananyag forgalmazó cég munkatársa vagyok.
    Ezek a tanítók és tanárok akik állítólag a „homokba dugják fejüket”, a saját fizetésüket költik arra, hogy befizessenek egy tanfolyamra ahol megtanulják hogyan is tudnák a lehető legjobban kihasználni az interaktív táblák és IKT eszközök kínálta lehetőségeket. Saját pénzüket költik arra, hogy megvásároljanak az adott korosztály számára az interaktív digitális tananyagokat. Majd családjuktól elvett időben megpróbálják azt a saját tantervükbe beilleszteni.

    Uniós pályázatokon (TIOP-1.1.1-12_1) nyert projekt keretében felszerelték az iskolákat interaktív táblákkal, projektorokkal, laptopokkal, számítógépekkel. A táblákhoz-gépekhez tananyagot is adtak ugyan, de az általános iskolák és sajátos nevelésű iskolák középiskolai tananyagot kaptak. Vajon mit kezdenek ezzel pl. első osztályban vagy sajátos nevelést igénylő gyerekek körében? Valószínű, hogy semmit, csak csalódottságot éreznek, hogy megint rengeteg pénzt költöttek el arra, amit nem tudnak használni.
    Ebben a pályázatban szerepelt még oktatás is ami nem történt meg. Ezért is valószínű súlyos pénzt fizettek ki valakinek. De erről senki nem beszél, mert minden dokumentálva van, a papír mindent elbír. Így hát nyugodtan mondhatjuk, hogy a projekt sikeresen lezárult, az oktatásban pedig minden rendben van?
    A pedagógusoknak további sok sikert és kitartást kívánok.
    Utolsó megjegyzésként kérdezem, hogy akkor ki „Dugja Homokba a Fejét?”

    2016. január 17.

    Tisztelettel: interaktív digitális tananyag forgalmazó cég munkatársa.

  7. @Lajos Remete: A Homokba Dugó Fejűek képviseletében kívánok hozzászólni gondolatos vitacikkéhez. Tudta Ön, hogy a magyar iskolák grammra kapják az interaktív digitális dugásra egyébként alkalmatlan tanhomokot a KLIK-től, amikor például Thaiföldön egy átlagos tanár nemcsak a fejét, hanem bármely más testrészét is naphosszat Homokba Dughatja a strandon? A Thai Struccok szinte folyamatosan homokban tartják a fejüket, miközben a magyar felnőtt képzés csak sóvárog a homok iránt? Olyan szegény vidék, mint például a Szahara, dúskál a homokban, miközben a magyar iskolákban alig látható homokos gyerek? Ön szerint ki Felelős ezért? A magyar tanárok is szeretnék fejüket homokba illeszteni!