Az agglomerációs járatok leállítása és a dugódíj bevezetés után drasztikusabb módszerekkel fogják távoltartani az álbudapestieket a fővárostól.

budapest_terkep.jpg

Meg fogjuk védeni a fővárost a nemfővárosiaktól, ha kell, drasztikus módszerekkel is” – jelentette ki Tarlós István főpolgármester a heti rendszeres Budapestinfón. A kormány és a főváros közötti tárgyalások kudarca után nem maradt más választás, mint a környező településen élők napi bevándorlásának megakadályozása, a minimigráció megállítása.

A fővárost védő kerítés március elejére készülhet el, négy méter magas, két méter mély és három méter tanulságos lesz. A kerítésen kizárólag harminc darab érvényes BKK-jeggyel lehet majd átkelni, azokat egyenként ráhajtogatva a tetején található szögesdrótra.

A ráckevei, a gödöllői és a szentendrei HÉV vonalán már készül az a többfunkciós, átjáráslehetetlenítő HÉV-jármű, amivel a közigazgatási határon fogják megakadályozni a sínen való átjutást, míg a közutakat kiégett buszokkal és lemerült trolikkal fogják eltorlaszolni a BKK munkatársai. Budaörs és Budakeszi felé már január 6-tól megszűnik a hóeltakarítás, így ott már korábban meg tudják akadályozni a beszivárgást. Doroghoz közeli forrásaink szerint Esztergom felől a MÁV akadályozza majd a vonattal való bejutást a belvárosba, ám ezt a MÁV illetékesei “tervezett késéseknek” minősítették. Ennek ellentmond, hogy a vasúti közlekedés szabotálásának próbái már januárban megkezdődtek. Ráadásul ma reggel vidékiek egy csoportját, akiknek azt ígérték, hogy a Nyugati pályaudvarra viszik, Bicskére irányították, így elkéstek a munkahelyükről.

A kerítés mellett a tervek szerint a BKV-tól elbocsátott biztonsági őrök, ellenőrök és közterületfelügyelők fognak járőrözni, közmunkásokkal és kéményseprőkkel kiegészülve, mivel nekik van fekete ruhájuk. Indokolt esetben kerékbilincset, paprikasprayt vagy még egy kerékbilincset használhatnak.

Lázár János és a Nemzetgazdasági Minisztérium is követelte az elővárosi ingázók átengedését, de a főpolgámester gazdasági menekülteknek nevezte őket, akiknek ha az állam nem állja a szállítási költségeit, nincs helyük a fővárosban.

Orbán Viktor egyelőre nem nyilatkozott az ügyben, mivel egy testre szabott Rizikó társasjátékon követi a MAHIR hirdetőoszlopok elleni háborút, amelyben egyelőre fennáll a szövetségesi viszony a fővárossal.

8 KOMMENT

  1. Update:
    Néhány éven belül a fővárosba vezető valamennyi főközlekedési út mindkét oldalán kerítéseket emelnek – mondta Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség miniszterhelyettese az ATV Vészstart című műsorában.
    A főutak forgalmának migránsmentesítése mellett a kormány fő célja, hogy a kerítéssel lezárt főutakon gyorsulási versenyeket is rendezhessenek.
    Csepreghy elmondta: a munkálatok felgyorsítása érdekében a következő három évben 200 ezer közalkalmazottat bocsátanak el, akiket ily módon szeretnének a versenyszférába terelni.
    – Senkit nem fogunk az út szélén hagyni, hiszen jövőjük végleges biztosításáig részt vehetnek az útszéli kerítés építésében – nyugtatta a kedélyeket az államtitkár, majd hozzátette: a tervek szerint elsőként egy magyar-román projekt valósul meg, ugyanis Csepreghy szülővárosát, Kolozsvárt szeretnék összekötni a magyar fővárossal. Ezután a Budapest-Felcsút szakasz következik, ahol hamarosan megkezdik egy körgyűrű építését; utóbbi méltó vetélytársa lehet a Hungaroringnek.

  2. Megerősített hírek szerint Gyurcsány Ferenc volt miniszterelnök az egész budapesti, elővárosi magyar baloldal nevében (Horváth Csaba Hajrá Fletó kommentje megerősítésével) reagált. Egyfelől meg nem lepődését fejezte ki, másfelől konkrétumként közölte, hogy kötelezettségszegési eljárást kezdeményez Brüsszelben Budapest ellen, mivel a -főként fideszes- elővárosi polgármesterek rémuralma miatt az agglomeráció háborús övezetnek tekinthető, ahonnan mindenkit be kell fogadni (a fideszeseket is, nyugi -tette hozzá engedékenyen). Ezen felül jó példával kíván elől járni, és a legutóbbi akciója folytatásaként ismét befogad egy négytagú, az agglomerációból érkező családot, egy teljes hétvégére.

  3. “A kerítésen kizárólag harminc darab érvényes BKK-jeggyel lehet majd átkelni, azokat egyenként ráhajtogatva a tetején található szögesdrótra.” Költséghatékony megoldás a drága lyukasztók helyett! A szögesdrót sokkal ritkábban romlik el.

  4. Én nem vagyok fajgyűlölő, de ezt komolyan megfontolandó ötletnek tartom. Azzal a módosítással, hogy a kerítést ennél beljebb kéne felhúzni, hogy a rákosmucsai és remetehidegkúti ál-budapesti köcsögök is kívül maradjanak.