Az áram mellett utassal és szénnel működik majd a Prometheus 200 néven ismert prototípus.
„Az ismert üzemeltetési gondokra és az egyre drágább áramra próbáltunk korszerű választ adni. Ám nem sikerült.” – fejtette ki a fejlesztéssel kapcsolatban a cég marketing referense, aki a sajtótájékoztatón sem vállalta a nevét.
Az Ikarus korábban eleve használt trolik gyártásával kísérletezett, mivel a BKK az utóbbi időben a beszerzéseknél ezt részesíti előnyben. Rozsdás alvázakkal és bontóból szerzett alkatrészekkel sikerült egy majdnem 10 éves jármű benyomását kelteniük, ám az ülések túl jó állapota és a vezérlés technológiája lebuktatta őket. Az új trolibusz végsebessége árammeghajtással 60 km/h, míg utasokkal 5-8 km/h-ra képes az utasok erőnlététől függően. Szén meghajtással egyelőre csak füstöl, amivel a főváros arculatához tartozó égő busz hangulatot próbálják előidézni.
Az utasoknak a trolibusz külsején fogódzkodókat alakítottak ki, hogy könnyebb legyen a tolás, és a sofőrt pedig külső hangszórók és egy üstdob segítik az utazóközönség motiválásában. A trolibuszra csak egy 30×30 centis résen lehet felszállni, hogy így a bliccelőket rögtön el tudják kapni, az ajtóknál pedig hőbefúvótalakítottak ki, hogy a felszállás után érzett sokk után szinte hűvösnek érezzék a jármű belsejét.
A troli télen-nyáron fűthető, télen 30, nyáron 62 fok a maximálisan elérhető belső hőmérséklet.
Latinul: Prolibus Tolibus.
Avagy, Leopold Porondmester szerint:
A vidám, frissen mázolt trolibusz elvontatja a hozzá ragadt
grafitizőket, illeteve a hígitószagra odasereglett potya szipózókat.
Már 74 pacienst szedett össze, amit a számlálója is jelez.
Jó szórakozást kívánunk.
2-3 ember meg tudja tolni, nem kell túlreagálni. Egyébként nem müszaki hiba miatt kell néha tologatni..
“télen 30, nyáron 62 fok a maximálisan elérhető belső hőmérséklet”
Elnézést kérek, de jelezni szeretnék egy sajtóhibát. A hármas szám után tévesen leütésre került egy “0” karakter. 😀
Amikor Demszky eszement módon elkezdte a pénzszivattyút, vajon mit írt a hírcsárda.
Reagált-e arra, érdemes-e 4-es metrot építeni, követte-e a fővárost idáig lezüllesztő főpolgármestere ír törpelovát a horvátországi nyaralásra, esetleg ötletet adott-e arra, mint lehetne a törpelovat a főváros polgári közönségével Horvátországba vinni?
Ha nem, akkor hiteltelen a trolibusszal kapcsolatban olcsó élceket fabrikálni, ráadásul a leírt jelenség önmagában nem műszaki hiba…
én azt is olvastam hogy egy olyan vezeték nélküli megoldáson is dolgoznak ahol a troliba beépített dízel generátor által termelt áramot vezetik fel egy a busz tetejére épített vezetékbe ahonnan az áramszedő felveszi az enyergiát
a troli pótló metró tervei is készen állnak egy fúrópajzs lesz felszerelve a szerelvényre
@pharmacyli: eme kommentbe fektetett energiád felhasználásával egyszerűen ellenőrizhetted volna a helyzetet, s kérdésedre megtalálhattad volna a választ.
egyébként áramszedő hejett NAPELEMET kellene a buszok tetelyére tenni…
rosszidőben meg egyszerűen nem járnának…
amugyis ki a f@sznak van kedve ojankor otthonról kimozdulni
Nem kéne ötleteket adni nekik,mert még a végén megcsinálják.
nem értem miért kell új fajtákat fejleszteni? nem jók a hitellel működők? dehogynem
hajrámagyar
Kóbor kutyákat, hajléktalanokat kell a busz elé kötni, egy pecabot és némi konyhai maradék segítségével már a világ legzöldebb közlekedési rendszere lehetne a mienk.
az utasmeghajtású legalább nem fog késve indulni..
Eldőlt, hogy a Magyar Gyűrűn ( régi nevén Hungaroring )
rendezik a ITBU (áj Tibi a kUvanydt) jubileumi, nemzetközi trolibuszversenyét.
(mivel ott előzni amúgy sem lehet)
A 72-es sorszámmal a magyar színeket
Schrhenckburger (ejtsd: Srenkburger) Gothard képviseli.
S. Gothard írta a népszerű, Hogyan előzzünk trolibusszal című
bestseller könyvét, kórházi ápolásai aékalmával.
A városi időeredmények alapján a rajtszámok:
A 73-as, a román Kovács Lajos,
a 74-es a szlovák Nosztiné Tót Mari (szinkron nélkül, kosztümben),
a 76-os a szerb Pék Imre (alias: Dugovics Titusz)
Grúziát a Kövér-bajúszos Ioszeb Dzsugasvili (Stahl Judit távoli névrokona)
képviseli kétéltű, csuklós, személykultivatikus trolibuszával.
A grúz versenyző nagyapja Joszif Visszarionovics ihlette
az első magyar trolibuszjáratot, aztán menetrendszerint elment meghalni.
Azóta pirosak a trolibuszok.
A főváros napirendre tűzte átfestésüket, édesbarnára, de már arra sincs pénzük.
A villamosenergiát az ELMŰ, mint fő, és kizárólagos sponzor biztosítja,
némi tarifaemelés mellett.
A versenyt az állam is támogatja, mivel az fellenditi a környékbeli 6ipart.
Lehet egyszerűbb lenne amikor valamiért pont egy ilyen 30 centis árammentes (szakasszigetelő vagy mi a neve?) szakaszon áll meg a troli, mert mittudomén előtte is megálltak, akkor inkább hívna egy vontatót hogy 40 perc múlva megérkezve vontasson rajta 30 centit 😀
@pharmacyli: hircsarda.blog.hu/search?searchterm=Demszky&searchmode=OR&submit=Keres%C3%A9s
Egészség!
hova kel klikolni a nyereményhö?
ezt a blogot tényleg veszélyes munkahelyen olvasni, akkora nyerítéseket hoz felszínre, hogy csak no!!!
“míg utasokkal 5-8 km/h-ra képes az utasok erőnlététől függően.”
Ó édes istenem. Kellene egy zsíroskenyér szponzor, akkor rentábilisebb lenne ez a bio-hajtáslánc.