terep busz.jpgAz utasok figyelmét elkerülő, városi rejtőszínű buszokkal csökkentené az utasforgalmat a BKV. „Eddig mindenki felismerte a sötétkék buszokat, ennek véget kell vetnünk” – jelentette ki Vitézy Dávid.

Ki szállna fel egy mozgó trafikra, zöldségesre vagy éppen egy forgalmas útra?” – tette fel a kérdést az új dizájn tervezője, aki korábban az Egyesült Államok hadseregének tervezett terepruhákat. „A buszok akkor jók, ha láthatatlanok, ha beolvadnak a város szövetébe” – erősítette meg Tarlós István is.

Az új megoldás a járatsűrítések helyett tenné kényelmesebbé az utazást azok számára, aki felismerik a buszokat és fel tudnak szállni. A megoldás tökéletesítésére a buszok ezentúl nem a megállókban állnak meg, hanem bárhol és forgalomban pedig megkülönböztető jelzéssel kísérlik meg elkerülni a baleseteket.

10 KOMMENT

  1. Sokkal nagyobbat lehet spórolni, ha be sem festik az autóbuszt, viszont akkorára építik, hogy egyik vége az egyik végállomáson, a másik vége a másikon áll. Ekkor motor sem kell bele, és az utasok bármelyik ajtaján fel- és leszállhatnak. Villamosokra és trolibuszokra is vonatkozik.

  2. “… és fel tudnak szállni.”
    Javaslom még a magasított padló és a kötéllétra bevezetését a lépcső helyett. Ezzel tovább csökkenthető a zsúfoltság: sokan nem fognak tudni felszállni, ha észre is veszik véletlenül.