Ezentúl a busz, villamos és metró vezetők is csak érvényes jeggyel vezethetik a járműveiket. És ez még csak a megszorítások kezdete.

A BKV anyagi helyzetének javítása érdekében átfogó reformokat sürget Tarlós István: a családtagok után már a járművezetők sem utazhatnak ingyen az általuk vezetett járműveken. Ha egy járművezetőt bliccelésen kapnak az ellenőrök, azonnal leszállítják, és a busz, metró, vagy villamos a továbbiakban vezető nélkül megy tovább.

A megszorítások következő lépéseként a nyári hónapokban munkaruhát sem kapnak már a dolgozók, ezért egy szál gatyában fogják vezetni a járműveket, de lesznek kifejezetten nudista járatok is, amiket az viszonylat szám utáni „X” betűvel jelölnek majd. „A téli szezonban egyelőre nem vesszük el a ruháikat, mert azért valahol mi is csak emberek vagyunk” – hazudta a BKV egyik illetékese.

A további racionalizálás érdekében az is elképzelhető, hogy a jövőben a BKV munkaköreibe felvételi követelmény lesz a vezetői engedélyen túl a hozott saját busz, villamos vagy metró, esetleg félig vagy teljesen kész metró szakaszok, villamospályák.

„A járműpark felújítása mindettől függetlenül rendben zajlik” – mondta el Vitézy Dávid a BKK vezetője, egykori szakember. Információink szerint az elöregedett 10-20 éves buszokat hagyják annyira elrohadni, hogy leesen az alvázuk, így frédi-béni módszerrel, az utasok segítségével lábbal hajtva a gázolajat is megspórolva tudják majd működtetni az eddigi viszonylatokat.

A BKV tervezett fejlesztéései iránt nagy érdeklődést mutatott Kim Dzsong Un észak-koreai vezető is, aki a tecnhológiáért cserébe hordozható átnevelő-táborokat adna a budapesti önkormányzatnak.
 

99 KOMMENT

  1. Tudtommal a további üzemanyag kiadás csökkentése érdekében, a szabadnapjukon lévő vezetők is önkéntesen alapon kötelezhetőek tolni a járműveket.
    Ezáltal a sportnapokat is letudják.
    A szabadságon lévők pedig besegíthetnek a Volánnál, hogy hétvégeken kiránduljanak is.

  2. “A BKV tervezett fejlesztéései iránt nagy érdeklődést mutatott Kim Dzsong Un észak-koreai vezető is, aki a tecnhológiáért cserébe hordozható átnevelő-táborokat adna a budapesti önkormányzatnak.”

    Tárgyi tévedés. Valójában arról szóltak a tárgyalások, hogy jutányos áron eladnák Budapestnek a használt metróikat. A Gisella becenevű (az NDK-ban kukázott) metróik ugyanis a príma karbantartásnak és a hibátlan észak-koreai alkatrészellátásnak köszönhetően, valamint a gyakori áramszünetek miatti alacsony futásteljesítménynek hála Budapesten továbbüzemeltethetőek lennének.

  3. @Lendvai Ildi néni: …de a gyalogosoknak nem kell buszjegyet venni”
    Hát még jó! Ezt csak az ellenség terjeszti. A pártunk is kormányunk igenis gondol a gyalogosokra, de természetesen nem megszorítás az hogy bevezetik a gyalogos járda jegyet. A létlábon közlekedők ezt a jegyet 50% kedvezménnyel vehetik majd igénybe. Kormányunk igenis foglalkozik azzal hogy mindenki jól járjon, ezért van az 50% kedvezmény azokhoz képest akik 3 vagy 5 lábon járnának.
    Mert a magyar ember járjon jól és mi nem emelünk adókat, vevőket és nehéz követ, …csak a Sarkadi Tescoból adatforgalmi információs technológiai herkentyűt de azt is csak magán célra és hogy probára tegyük a gaz cocikomcsik éberségét!
    Hajrá Magyarország hajrá magyarok! A békemenetbe hol lehet jelentkezni?

  4. @IGAZ MAGYAR: a vidéki gyalogosokat ki ne hagyjuk!! na nehogy má’ bedumálják, hogy sohasem jártak kies fészkesfővárosukban!! ha még nem, akkor is jegyet kell venniük, mert még jöhetnek és akkor már lesz náluk! ez a gyorsnaszád parancsnok-bonsaiának az üzenete, amit égi csatornákon kapott! vagyis az új rendszámtáblákon minden releváns adatot fel kell tüntetni:
    – rendszám
    – adó
    – taj
    – személyi igazolvány szám
    – lakcím
    – nullás adóigazolás
    – fogászati lelet, panolárma röggeny felvétellel együtt
    – anyja neve, (O.V-é, természetesen)
    – a felcsúti csapat eredményei, Árpád apánkig visszamenőleg
    – a tulajdonos arcképe, Kerényi által megfestve…
    – Az Alaptörvény teljes, jól olvasható szövege
    – körbefuttatva a szélén: “Hajrá Magyarország, Hajrá Magyarok!”
    – Természetesen O.V. (póni)lovasszobrával díszítve holografikusan…

  5. @Lendvai Ildi néni: A gyalogosokat járdahasználati illetékkel sújtják, kerületekre lebontva. A BKV-s átszállójegy díját megemelik, mert átszálláskor is használod a járdát (ez kerületfüggetlen lesz). Valamint a menetjegy mellé megállójegyet is kell venni, külön a fel- és a leszálláshoz.

  6. @nincs_itt: az utolsó kritériumot az alábbiak szerint lehet szabadon, fülkében, forradalmilag választani:
    – az EU/IMF sárkányt alulról, előtte térdelve legyőző Matolcsy(ajánlottabb:O.V) lovasszoborral díszítve holografikusan

  7. Ja, ez a BKV nagyobb terjedelmű gépparkján is nagyon jól mutat majd, az orrát túró Dávidka relieffel kiegészítve!!
    A gyalogosok, szintén kötelezve lesznek ezen rendszámok viselésére, megoldás a “szendvics-ember” lesz! Máris pótdíjazhatóak a BKV járatain, mert túlméretés csomagnak számítanak!

  8. Vitézi Dávid (rendszáma elöl: TAK 123, hátul:ONY 456)
    ortodoxive átszervezi a tömegközlekedést.
    Az utasok a végállomáson összegyűlnek, és egy
    tapasztalt vezetőt választva, alakzatba fejlődve
    gyalogosan haladnak a busz vonalán. (Gyalog galopp)
    A járat számát a vezető homlokára írják, nem alkoholos filctollal.
    Az első sor brugással emlékezik a hagyományokra,
    atöbbiek hazafias dalokat énekelnek.
    Minden megállóban vezényszóra megállnak,
    kilépnek a leszállók, csatlakoznak a felszállók.
    A jegyeket az erre a célra véletlenszerűen kisorsolt,
    hiányos fogazatú utas, harapással érvényesíti.
    A rendszer előnye, hogy rugalmas a menetrend,
    vagyis nins, nem kell tökölni vele.
    Energia és költségtakarékos.
    A megspórolt pénzen vesznek havonta egy audit VD-nek.
    Az újítás elnyerte a lakosság tetszését.
    A próbajárat január 21-én startolt a kisföldalatti vonalán.

  9. @nincs_itt: 🙂 Szerencse, hogy jó sűrűn kell majd cserélni is a rendszámot.
    Én még rátennék egy CBA reklámot is.
    Dávidkáról jut eszembe: egyszer valamikor, még 2010 előtt, ülök az autóban a dugóban és azt érzékelem, hogy valaki néz. Oldalra fordulok, egy taxi hátsó üléséről néz a pofámba Dávidka, az “egykori szakember” (zseniális!), kb. annyira felfuvalkodottan, ahogy a sittes kopasz kigyúrt állatok az A8-asból szoktak. Nem állítom, hogy bármennyire is próbáltam leplezni az undoromat, amikor felismertem, mégis, a mai napig nem értem a gesztust.

  10. @kittrabi: Na ácsiiii!, Mit képzelsz???!!! Arra kényszeríteni az utasokat, hogy alakzatban(!) közlekedjenek?? ez sérti az Alaptörvényt, amelynek asztalát minden megállóban (IS) létre kell hozni!! A bliccelőket pedig Schnitt márkájú Paligráffal vizsgálják, akik pedig a menetjegyet másoktól másolták, azt rögtön ítélő, titkos bizottság négyelteti fel!

  11. Egyébként pedig, itt viccelődik mindenki azzal, hogy a gyalogosoknak is kell jegy vagy bérlet, a valóságban pedig pontosan így van. A BKV 20 éve tartó permanens konszolidálását olyan adófizetők pénzéből teszik, mint pl. én, aki majd’ 20 éve nem ült BKV-n. A vidéki 8 millió emberről már nem is beszélve.

  12. @Dr. Adofizeto: Látod, mi meg itten “ingyentanácsadunk”, hogy is kellene még jobban kizsigerelni a pógártot! Mert az olyan, hogy eltitkolja, hogy van még mit aprítani a Sétáló Jánosba!!
    De a gyorsnaszád, az csak robog tovább, mint a 4-es metró…

  13. @nincs_itt:
    Ne aggódj zsigerelés téren.
    Majd bevezetik, hogy ha állsz azért emelik a jegy árát, mert benne lesz a büntetés is, mivel nem biztonságosan közlekedsz.
    Tehát lehet, hogy külön ülőhely jegyet is kell venned.
    Így lesz korrekt a áremelés.

  14. @Dour ®: ÁÁÁÁÁ, dehogy aggódom, csak ha előrelátó újszülött lettem volna, amikor ide születtem, felkötöttem volna magam a köldökzsinórra…
    De azt nem értem igazán, hogy az ilyen Vitézi féléknek miért nem volt cápa és/vagy piranha a magzatvizében…

  15. @Dour ®: ….. esetleg zártosztályon”. ???? Miért??
    De én békemeneten akarok részt venni!!! Zárt osztályon hogy lehet békemenetelni? Én szabadon akarok békemenetelni! …mert békét Vietnamnak, szabadságot Matolcsy Györgynek!!!
    Veled vagyunk ….X ….Y …! Aki másnak vermet ás az nem útépítő!
    Előre az aszfaltozott járdán! …meg a lenini vagy orbáni úton! …de hol az a járda és merre az az előre?

  16. @nincs_itt:
    Mé’ ?
    Fegyelmezett magyar pogár nem bírka!
    Láttá’ már egyet is olyat? Naugye!

    Nincs itt kilengés, össze-vissza ödöngés!
    Aki nincs velünk, az járatáruló.
    Egy a busz, egy a járat!

    Igaz magyar ember a szent asztal nélkül
    természetesen meg sem tud mozdulni.
    A szent tollat meg húzza maga után a trikolor zsinorral.
    (minek?)
    Az úton magolja a szent írást,
    és zokog a párizskörnyéki épületek állapota miatt.
    Ahogy az a “faszcimbálókerényi” is megmondta
    olajban megörökítve.

    Sikerült-e az imént VD furfangos rendszámát összeolvasni?

  17. @Bono: majd felvesznek minden ellenőr mellé egy őt ellenőrző ellen-ellenőrt is. Amellé meg egy őt ellenőrzőt, és így a munkanélküliséget is felszámolják.
    Így lesz meg az egymillió ígért munkahely 🙂

    @IGAZ MAGYAR: vissza az íreknek Vietnamot!

  18. HÍr Update ….

    Semjén Zsolt megérkezván a Pápától Vitézynek és Tarlósnak is átadta a Szentyatya üzenetét. Mire ők bűmbánatra jutva hetvennégy kamionnal vitték be a fővárosi önkormányzatthoz a BKV által soha ki nem fizetett súlyadó összegét kamatos kamattal.

  19. Én a helyükben az ország összes városának helyi- és helyközi járatain is kötelezővé tenném a bkv jegy használatát, a már meglévő saját buszjegyek MELLETT, ugye… a várandós kismamáknak pedig nyilván 2 jeggyel kellene utazniuk.

  20. A legjobb az lenne, ha mindenki naponta 10 jegyet venne , amivel nem száll fel egyetlen tömegközlekedési járműre sem, esetleg csak 1 évbe egyszer…

    ..így biztosítva Vitézy Dávidnak a nem 7,6 milliós prémcsit, hanem annak háromszorosát !

    ..sez bizton megvalósulásra kerül…ha-haha…kerül…

    “Így épülhet ki a BKV elektronikus jegyrendszere
    2012. január 22., vasárnap 14:50 InfoRádió / Index.hu
    Kinyomtatom Elküldöm Betűméret + –
    2014-től a papíralapú jegy- és bérletfajtákat elektronikus díjfizetési mód válthatja fel, valamint részben új jegyrendszer léphet életbe. Ennek legfőbb elemei a tervek szerint az időalapú jegy, a napi költési maximum, illetve az utólagos fizetés lehetősége érintés nélküli bankkártyával, áll a Budapesti Közlekedési Központ előterjesztésében, amelyet szerdán tárgyal a fővárosi közgyűlés.

    hirdetés
    A rendszer fokozatos kiépítése több évig tart és 15 milliárd forintba kerül – írja az Index. Az átállás 2013 végén kezdődne.

    Az első ütemben, 2013. december és 2014. október között, a bérletes utasokat terelnék át az elektronikus jegyrendszerre. Második ütemben, 2015 első félév végéig a jegyrendszert alakítanák át: mintegy tízezer érvényesítő készüléket szerelnek fel a járművekre és peronokra, megjelennek a BKK-kibocsátású, anonim, érintés nélküli plasztikkártyák, melyeket az alkalmi utazók válthatnak ki.

    Ezzel párhuzamosan elkezdődik a papíralapú érintés nélküli kártyák árusítása is az egyszeri utazásokhoz. A hagyományos papírjegyek teljes kivezetése után szerelik le a régi érvényesítő készülékeket és jegyautomatákat. A lyukasztók 2015 előtt nem tűnhetnek el.

    A harmadik ütemben (2014-től folyamatosan, várhatóan 1-2 évig) telepítenék a beléptető kapukat a metróhoz és a HÉV-ekhez, és negyedik ütemben, 2015-ig tennék lehetővé a terjedőben levő, érintés nélküli bankkártyák elfogadását. Később az NFC technológiát támogató mobiltelefonokat is elfogadja a rendszer. A jegyrendszer teljes kiépítése a becslés szerint 15 milliárd forintba kerül.

    A beléptető kapurendszer kialakítása a projekt egyik legnagyobb beruházást igénylő eleme. A terv szerint az összes metró- és földalatti állomáson ilyen beléptetés lesz. A belépéskor az utas odatartja kártyáját vagy okosjegyét a kapu érvényesítőjéhez, és ha az érvényes, akkor kinyílik és átengedi őt, ha nem, akkor zárva marad, valamint fény-és hangjelzést ad.

    A tanulmány szerint a csúszószárnyas kapuk számítanak a legkorszerűbbnek biztonság, áteresztőképesség és hatékonyság szempontjából. Átlagos áteresztőképességük 45-50 fő/perc, optimális esetben elérheti a 60 fő/perc teljesítményt is.
    A buszok és trolik egy részén bevezetik az elsőajtós felszállást. Ebben a rendszerben csak a jármű első ajtajánál lévő érvényesítő készülékhez kell odatartani a kártyát. A nagy forgalmú járatokon megmarad az összajtós felszállás. Itt minden ajtóhoz tesznek egy leolvasót, amit használni kell felszálláskor. Az ellenőröket ezekre a járatkora csoportosítják át a metrókról, azaz sűrűbb ellenőrzésre lehet majd számítani. Mindegyik ellenőrnél lesz egy saját leolvasó, ami egyébként a felszállásakor blokkolni tudja a jármű összes érvényesítő készülékét, nehogy valaki az ellenőr megjelenése után “lyukasszon”.

    A HÉV esetében a peronokon elhelyezett érvényesítő készüléken kell az utasoknak jelezniük az utazás megkezdését és az utazás befejezését is. Amennyiben az utazás befejezését az utas nem jelzi a leolvasón, a számláját pótdíjjal terhelik meg.
    Bevezetik a díjplafon, azaz, ha egy adott időn, például egy napon belül már annyiszor érvényesít új jegyet az utas, hogy azoknak az ára meghaladja a napijegy árát, akkor nem fizet többet, mint a napijegy ára, ráadásul amint ezt az értéket elérte, attól kezdve aznap már korlátlan számú és idejű utazásra lenne jogosult.

    Az előre fizetett bérlet típusú termékek, azaz a kétheti, havi, negyedéves és éves bérletek megmaradnak, csak kártyán. A kártyáknak több verziója lesz: a BKK kiad fényképes és anonim kártyát is, az előbbit a rendszeres, az utóbbit az alkalmi utazóknak, valamint az érintés nélküli bankkártyákat is elfogadják majd a leolvasók. Az elszámolás lehet előre megvett, feltöltött egységek alapján, vagy egyes kártyatípusoknál utólagosan is, az utas bankszámlájának terhére.

    A BKK-kártyával nem rendelkező, alkalmi utasoknak lehetőségük lesz papíralapú elektronikus jegy, úgynevezett smart paper vagy okosjegy kiváltására, ami használat után eldobható. Bevezetik az időalapú (órás, napi) jegyet, amely a meghatározott időtartamon és területi övezeten (zónán) belül korlátlan számú átszállást biztosít. Ez egyúttal a “felszállásalapú” jegyrendszer, azaz a ma ismert vonaljegy és átszállójegy megszüntetését is magával vonja.

  21. Ollan kártya is lösz, amit Kerényi festet meg?? Mongyuuuuk, orrtúró Dávidka küzdelme…. aaaaöööö…. Ódival?? Az olyan kislétszámú utas szállítására alkalmas jármű, aminek 4 karika van az elején és csak a Dávidka fér bele… mert, cak őőő tuggya menetrengyét, és asztat nem is mongya meeeg, cak a Viktorkának!

  22. @mrbloodbunny:
    ” a várandós kismamáknak pedig nyilván 2 jeggyel kellene utazniuk.”

    helyesen:

    MINDEN 10 és 80 év közötti nő kettő jeggyel kell, hogy utazzon, mert hátha terhes.
    Férfiaknál 14 és 85 év között pedig zacskóátmérőtől függően 1-től 8 jegyig változó.

  23. @dr.dr. Secnir doktor:

    “MINDEN 10 és 80 év közötti nő kettő jeggyel kell, hogy utazzon, mert hátha terhes.”

    Ez ötpontos volt. Azonban korántsem utópia!

    Az Artisjus (pfúj!) is pénzt szed az adathordozók után, mert hogy potenciáls a lehetőség, hogy valaki nem jogszerűen használja fel azokat, és esetleg nem fizet jogdíjat azután, hogy a saját macskájának a nyávogását rögzíti a vinyóján. Így aki nő, és van hasa, meg lába, legalább két jegyet lyukasszon!

  24. a járatok tetejére kapaszkodókat szerelnek, az Indiában is bevált vonattetőnutazás mintájára

    természetesen a kapaszkodók csak a bevezető időszakban lesznek ott, hogy megkönnyítsék az átállást, ezután eltávolításra kerülnek

  25. Hát én sírva röhögtem,és röhögve sírtam ezeken a kommenteken (a család összecsődült,hogy mi történt)Minden lehetőséget számbevettetek.Minden adva van a BKV felvirágoztatásához.

  26. energiatakarékossági okokból még azt tudom javasolni, hogy a 4-5 vonalán a végállomáson ne mondják be, hogy “Széll-Kálmán tér, végállomás, kúdpáj” (mert ugye a sok hangszóró is zabálja az áramot), hanem amikor megáll a villamos, sétáljon végig egy jól érett hajléktalan egy táblával, hogy “Viszlát”.
    és azért legyen büdös, hogy a vakok is tudják, itt a vége, le kell szállni.

  27. Van más: a BKV Akácfa utcai székházában teleltetném a hajléktalanokat, egy zárt teremben. Az elszívott levegőből kicsapatnám a metánt, a kilélegzett alkoholgőzt, és egyéb gyúlékony anyagokat, majd kicsapatnám, és palackoznám. Ezzel uszkve 30-40 gázos busz el tudna üzemelni télen.
    ÖKO jeligére kérem postázni.

  28. Azok is vegyenek villamosjegyet, akik nem utaznak sehova!
    Miért?

    Mert aki vesz, és utazik, az csak a deficitet növeli, mert hogy van pofája ezek után még fel is szállni a BKV járműveire.
    Tehát …Minden egyes utazó csak tovább növeli a BKV vesztességét.
    Ergo … Ha megvenné a jegyet, de nem utazna, akkor nyereségessé lehetne tenni a fővárosi tömegközlekedést. És uegyebár ez volna a cél.
    Aki pedig ezt nem hajlandó megtenni, az ellopja ezt a pénzt.
    Tehát … Nem kell BKV, nem kellenek járművek, sínek, vezetékek, csak egy kóborló BKV-s szabadcsapat, aki becsönget ide-oda napközben, és ha valaki nem tud felmutatni érvényes bérletet, vagy kezelt jegyet, azt azonnal péppé verik, de úgy, hog mozdulni se bírjon. Ha pedig mozdulni sem bír, akkor meg miért akarna pont utazni? bőven elég, ha fizet. De gyorsan!!

  29. @Sicc: “Azok is vegyenek villamosjegyet, akik nem utaznak sehova!”
    Ez poénnak jó ugyan, de a valóságban már felvetődött: “Tarlós István közlése szerint a működés finanszírozásához két súlyos intézkedést kell hozni párhuzamosan: a közlekedési adó bevezetését”…

  30. Miféle faj ez a fidesz?rokkantaktól elveszik a kedvezményeket,maguknak meg korlátlan autóhasználatot biztosítanak.Ez komoly fasiszta,szegénygyűlölő szarzsákokat jelent.Rohadjanak meg.A 47 ezres elmebeteg matolcsyval az élen.

  31. Fékezés közben múltkor véletlenül rám esett Tarlós a hármas metrón a munkába menet a Klinikák megállónál, miközben Vitézyvel vitatkozott komoly szakmai kérdésekben a tömegközlekedési problémákat illetőleg.

    De nem.

  32. ez most álhír?

    amúgy:
    “A további racionalizálás érdekében az is elképzelhető, hogy a jövőben a BKV munkaköreibe felvételi követelmény lesz a vezetői engedélyen túl a hozott saját busz, villamos vagy metró, esetleg félig vagy teljesen kész metró szakaszok, villamospályák.”

    Ezt úgy hívják magántulajdon 🙂 Ilyet leírni most mikor már az alkotmány sem tartalmazza hogy kapitalizmus van és a magántulajdon szent és sérthetetlen 🙂 Aggódom a Hírcsárdáért nem veszi észre a ‘velünk élő szocializmust’
    Nem mellesleg ez esetben a BKV mexünik létezni.

  33. Az egész országot átalakítják egy nagy beléptetőrendszerré. Mindenki állampolgári jogon kap egy beültetett csipszet. A központi számítógép ezután III. Jótevőnk ötletei szerint terelgeti az életét. Tetsző lépéseiért bónuszpontot ír jóvá, a nemtetszőkért hibapontokat ad, amit az Észak Koreából kapott “Arbeit macht frei!” átnevelőtáborokban köteles letölteni. Mindenkinek kötelező lesz a bajusz növesztés, hölgyeknek is 🙂 És akkor bajszosnépünk győzni fog – http://www.novamov.com/video/fd0yhh7znhvmd

  34. Ha el szeretnék jutni valamerre és stoppolok, de pont a busz megállójában,
    a sofőr kinyitja az ajtót, és elvisz egy darabig mert amúgy is arra megy, nem kell jegyet lukasztani?
    Igaz?

  35. @roka: roma is és zsidó is? hm… ki tolja hátulról? mire célzol?

    ez egy nemes lélek. mégn a neve is: dr. Dávid Vitéz… a felhalmozott tudása és érdemei alapján került a nép élére, hogy a nagy tehetségét kamatoztassa a KÖZÉRT…

  36. @Dr. Adofizeto: “A BKV 20 éve tartó permanens konszolidálását olyan adófizetők pénzéből teszik, mint pl. én, aki majd’ 20 éve nem ült BKV-n. A vidéki 8 millió emberről már nem is beszélve.”

    A vidékiek nem fizetnek adót, hanem a budapestiek, pardon: BUDAPESTIEK által adott segélyből alkoholizálnak, meg gépeznek, ezt mindenki tudja.

  37. Nahát!! A Wikipediátrián elóvastam, ennek a takarék lángelmének a zéletrajzátot… Má’mint a VitézY Dávidét, na ottan óvastam, hogy még Erdős Péter is a felmenők között terül el, pedig Aczélos volt annak idején a Hungaroton élén!! Szóval az agyhalált lábon kihordó fidesznyikek, amikor “komcsiznak”, előtte alaposan gondolják végig, mert a komplett fidesz az mszmp köpenyéből, szívesebben mondanám, anus-ából bújt elő… Ez a legény(?), mármint orrtúró dávid, már 15 évesen sem kapcsolódott a “tömeg”, oppardon “közösségi” közlekedéshez, mivel gyaníthatóan személyautóval vitték oskolába… Megkímélve ezzel a népeket, hogy nézniük kelljen ezt a Mikelandzseló selejtet… Bár bonyolult tekintetű, péksütemény görbület elemző és szublimátor szakasszony sem, Rodin keze munkája, bár apja is inkább kézimunkázott volna. Igaz, tapasztalhatta, hogy van olyan közlekedési eszköz, amin sok ember utazik egyidejűleg, de nem az ő világa volt.

  38. @Kivlov: döntsd el, hogy külföldiül vagy magyarul, mert a racionalizálás az ésszerűsítést jelent. Egyébként pedig, ami eddig történt az konkrétan adó emelés volt, csak racionális és ésszerű okokból NEM ANNAK NEVEZTE a gyorsnaszád kapitányod!

  39. @ColT! Drága honfitársam!
    Nagyon humorosat írtál, sokat nevettünk rajta.

    A kertész is feljött, otthagyva a Crossula Orata sövény nyírását,
    a komornyik (Mr. Stoks) és a szakácsnő (Mrs. Lipton) is itt van, nagyokat nevetünk a homár mellett.(én itt fent, ők ott lent)
    Nem tudom eldönteni, melyiket rúgjam ki előbb.

    Ahogy hallom a tenger morajlásán át, (M0)
    a szomszéd luxuspanelvillákban lakó, a nép zsírján meggazdagodott vállalkozó társak is jól szórakoznak.
    Jelenleg pihenünk, nagyon pihenünk.

    Felhagytunk a csalással, a dolgos magyar nép szégyenletes kifosztásával, szabadon engedtük őket. Most újra boldogok.
    Ezúton kérünk bocsánatot tőlük.
    Ami meló akad, azt megcsináljuk magunk.
    Tehát nincs kitől belépőt szedni már régen, bár az ötlet kiváló,
    de számunkra idejemúlt.

    Az üzleti terv: “Ahogy lesz, ugy lesz” dal ’56-ból.
    Jól van ez igy.