Frode Caspersen dán szobrász-képzőművész a 2012-es londoni olimpia ellen tiltakozik a homoszexuális építménnyel.

"Az építmény az elérhetetlen iránti szüntelen vágyakozásunkat fejezi ki, azokról a vágyakról szól, amelyek már születésükkor halálra vannak ítélve." – foglalta össze a saját neméhez vonzódó hím épület lényegét Caspersen. Az esemény megnyitóján Semjén Zsolt (aki azonos a KDNP-s politikussal) elmondta, régóta várt a világ arra, hogy valaki ilyen erőteljesen fejezze ki ellenérzéseit egy sporteseménnyel kapcsolatban.

Caspersennek egyébként nem ez az első kísérletező jellegű vállalkozása. Tavaly a labdarúgó világbajnokság ellen tiltakozott egy leszbikus pontonhíd felállításával Párizsban, ám akkor a rendőrség akadályozta meg az akciót. 

A piramis hivatalos megnyitója után Egyiptom bekérette koppenhágai nagykövetét és gazdasági szankciókat helyezett kilátásba Dánia ellen.

10 KOMMENT

  1. Egyébként Semjén Zsolt azóta fogadta el a jézusi szeretet alapján a melegeket miután néhány kérdés fel lett neki téve:

    Kedves Semjén Zsolt!

    Ön szerint a homoszexuális életvitel bűn, mert így van leírva Mózes III. könyvében (Lev. 18:22-re).

    Mindazonáltal néhány ószövetségi törvény értelmezésében és végrehajtásában szükségünk lenne az Ön bölcs tanácsaira.
    1. Ha az áldozóoltárnál bikát áldozunk, tudjuk, hogy az Úrnak kedves illatú az. (Lev. 1:9, illetve Lev 1:3,17) A problémát a szomszédjaink jelentik, akiknek ez az illat egyáltalán nem kedves. Leölhetjük-e őket?

    2. Szeretnénk a lányainkat eladni rabszolgának, amint ezt Exodus 21:7 megengedi. Ön szerint mi lenne a méltányos ár értük manapság?

    3. Tudjuk, hogy nem szabad olyan nővel kapcsolatot teremteni, aki a havibaj tisztátalan állapotában van. (Lev. 15:19-24). A probléma csak az, hogy miből lehet ezt tudni? Megpróbáltuk megkérdezni, de a legtöbb nő nagyon dühösen reagált a kérdésre.

    4. Lev. 25:44 kijelenti, hogy szomszédos nemzetségek fiai és lányai közül vehetünk magamnak rabszolgákat. Az egyik barátunk szerint ez a törvény a szlovákokra érvényes, de a románokra nem. Meg tudnák magyarázni, hogy miért ne lehetnének román rabszolgáink?

    5. Az egyik szomszédunk mindig szombaton dolgozik. Az Exodus 35:2 világosan kimondja, hogy az ilyet meg kell ölni. Erkölcsileg kötelezhetőek vagyunk rá, hogy saját kezűleg öljük meg?

    6. Vannak, akik szerint az úszószárny és pikkely nélküli vízi állatok (pl. kagylók vagy homár) fogyasztásának bűne (Lev. 11:10), nem olyan utálatos, mint a homoszexualitás bűne. Ezzel nem értünk egyet. Állást foglalna ebben a kérdésben?

    7. A Lev. 21:20 szerint ha szembetegségünk van, az Úr oltárát nem közelíthetjük meg. Be kell vallanunk, hogy időnként olvasószemüveget használunk. Teljesen élesnek kell lennie a látásunknak, vagy itt van azért egy kis játéktér?

    8. A legtöbb barátunk vágatja a haját, illetve borotválja a szakállát, beleértve a pajeszát is, holott ez Lev. 19:27 szerint egyértelműen tilos. Milyen halálnemet javasol nekik?

    9. A Lev. 11:8-bol tudjuk, hogy ha döglött disznó bőrét illetjük, tisztátalanok leszünk. A kérdésünk, hogy szabad-e a kapusoknak ilyen kesztyűben védeni?

    10. Egy ismerősünknek van egy kis háztájija. Megsérti a Lev. 19:19-et, mert földjébe kétféle magot vet. Ezenkívül a felesége olyan ruhát hord, ami kétféle anyagból (pamut/poliészter) készült. Most tényleg össze kell hívnunk az egész gyülekezetet (Lev. 24:16), hogy megkövezzük őket, vagy pedig elég, ha egy meghitt családi körben lefolytatott ceremónia keretében megégetjük őket, amint ez azok esetében megengedett, akik az anyósukkal hálnak (Lev. 20:14)?

    Tudjuk, hogy az ószövetség törvényeknek nagy ismerőjeként biztosan utat tud mutatni ezekben a kérdésekben. Tisztelettel várjuk válaszát.

    (Ezek Hírcsárdához méltatlanul valódi bibliai források. Bocsánat a hosszú kommentért.)

  2. @askandtell: Tévedsz, Semjén egyáltalán nem fogadta el a melegeket, a Szentírás tiltó rendelkezései is egyértelműek a témában, Semjén csak azt üdvözli, hogy egy képzőművész állást foglalt az olimpia intézményével szemben!

  3. A jobbik üdvözölte az építész tevékenységét, és tiszteletbeli tagjai közé kívánta választani, mielőtt kiderült, hogy félreértették a hírt. Úgy hitték, a művész egy kupacba hordja az ország homokosait, majd őket munkagépekkel összedolgozva alakítja ki a “buzipiramist”.