Csakhogy érthető legyen

Wifi-vonatok beszerzését fontolgatja a MÁV a felsővezeték-lopások számának megnövekedésétől tartva. Az új, vezeték nélküli technológiának köszönhetően a vonatok várhatóan ott is pontosan és gyorsan közlekednek majd, ahol csak egy sínpár a sávszélesség.

2010-ben a magyar vasúthálózatot olyan mértékben károsították meg a kábeltolvajok, hogy a MÁV elhatározta: a dízelmozdonyok mellett új, vezeték nélküli villanymozdonyok beszerzésére ír ki pályázatot 2011 januárjában. Az új technológiának köszönhetően a felsővezetékek teljesen fölöslegessé válnak majd, így azt lopás helyett töredékáron vásárolhatják meg azok a tolvajok, akik nem szeretnének több áramütést vagy lebukást kockáztatni.

Az új Wifi-mozdonyokra sorosan lennének kötve a vasúti kocsik, sávszélességnek pedig elegendő lenne egyetlen sínpár. Az új technológiával kapcsolatos egyetlen aggály az, hogy a fémtolvajok után a vasúti pályák közelében megjelennének az áramtolvajok is, akik immár vezeték nélkül is tudnák lopni az áramot, és a szemaforokból kipiszkált akkumulátorokban tudnák tárolni őket. Ennek a problémának a leküzdésével azonban a MÁV majd csak 2011-ben foglalkozik majd.

3 KOMMENT

  1. Enyves kezű nép a Magyar, mert ugye ami könnyebb kétszáz kilónál, és nincs lebetonozva, azt már viszi is. Tehát, vissza a jövőbe! Újra hadrendbe kell állítani a jó öreg MÁV 424 típusjelű gőzmozdonyokat.
    A személyvonatok mehetnének Lengyel lignittel, az Intercitybe meg lehetne hányni a príma Német brikettet.