Az eredeti látványterv a Szen István-bazilikával

A Margit-hidat részlegesen átadják a forgalomnak, de előre lehet tudni, hogy mire teljesen elkészül majd, az átadás nem Budapesten lesz, hanem Vácon.

Tarlós István, Budapest főpolgármestere attól tart: ha teljes egészében, korlátozásoktól mentesen megnyitják a Margit-hidat, az a budapesti forgalomban nagyobb galibát okozhat, mint annak idején a lezárás. Ezért úgy döntöttek, hogy az átadási ceremóniára Vácon kerül sor 2013-ban, mert addigra tudják az elkészült hidat odáig felvontatni.

A munkálatok nehézségét az adja, hogy a hidat át kell bújtatni a Margit-sziget, Hajógyári-sziget és a Szentendrei-sziget fölött is, miközben valahogy át kell fűzni a Megyeri hídon.

A Vácon átadott Margit-hídtól a váci forgalom felélénkülését, ezzel egyidejűleg új kereskedelmi központok, irodaházak és logisztikai blokkok kialakítását várják a terv támogatói. Egyelőre azonban kérdéses annak a törésnek a hasznosítása, amelynél jelenleg a híd a Margit-szigethez kapcsolódik. A budapesti főépítész azonban kivitelezhetőnek tartja Vác magasságában egy mesterséges sziget létesítését, amely ha sikeres lesz, az északi csücskéhez 2015-re felvonszolják az Árpád-hidat is.

10 KOMMENT

  1. Én ennek különösen örülök, mert váci vagyok.

    Végre nem kell majd a kompra várni ha átakarok ugrani a duna túloldalán található kis kompkocsmába vagy Tahitótfaluba.

  2. Zorbanur mar kitalalta ezt korabban: papirbol hajtogatnak egy hidat, azt felusztatjak konnyeden, a masikat (eredetit) meg letakarjak egy narancssarga transzparenssel, amin smitpaca latszik a playgirl cimlapjan osszesen 3 (!!!) vanilias karikaval…

  3. Én is hallottam a tervezetet, sőt, a helybéliek száján a következő szóbeszéd is avasodik: mivel a magyar hajózás felszámolását követően egyetlen nagy teljesítményű vontatóhajónk se maradt, így a vontatással szlovák, horvát, valamint szerb vállalkozások járműveit bízzák meg. A hátsó biztosítást egy ukrán tolóhajó végzi, melyet a hatvanas években még megbízható dolgokat csináló Magyarország épített szovjet jóvátételbe. A híd vontatásában természetesen az összes, véletlenül magyar tulajdonban maradt hajó is részt vesz, ám műszaki állapotuk okán kizárólag csak mint kísérő parádéelem.

    A kötelék az előzetes elképzelések szerint a Szent Koronát is magával viszi, mely a robbanásszerű úszóindításkor a híd közepén rekedt Combino szerelvény áramszedőjén kerül elhelyezésre, így a Margit-híd először Esztergomba megy, majd felülről közelíti meg Vác városát.