Az európai autóelit első számú márkája remek időzítéssel, karácsony előtt hozza ki, könnyű városi egyterű, családellenes roadsterét. Teszteltük az új BMW-t.
A patinás német autógyár (a név is magáért beszélt BMW – Baum mit Wellen) teljesen átformálta a városi kismama-interceptor kategória zászlóshajóját. A lendületet sugárzó külső Jean-Paul Gaultier vizuális géniuszát idézi, míg 4.0 literes intenzív-átkötéses turbódízel injektoros pszeudobefecskendezéses, 400 lóerős erőmű és a motor a biztos városi haladást garantálja.
A váltó lendületes, és annyira pontos, hogy fel sem tűnik, hogy fél méteren jár. Személy szerint feleslegesnek tartottam a 9 sebességet, mivel csak 4-et használtam. A gyorsulással nincs gond, kettesben is ki lehetett húzatni 190-ig, bár akkorra már annyira hangos volt a motor, hogy én és utastársam is halláskárosodást szenvedtünk.
A müncheni gyár kifejezetten a balkáni és kelet-európai piac igényeihez is tudja (extraként) alakítani. Tesztelt autónk navigációs rendszerébe például be volt programozva az összes Leroy étterem, valamint a szélvédő IMAX technológiával jeleníti meg az utat előttünk. De extraként az is kérhető, hogy az autó gombnyomásra egy seychelle-szigeteki számlára utaljon át minden pénzt egy előre megadott magyarországi számlaszámról, és még a visszaigazoló SMS-sel sem kell bajlódni.
Hátul ülőknek praktikus a lehajtható tálca, amiben beépített kokainadagoló és Blu-ray lejátszó van, az ajtóban pedig univerzális fegyvertartó tok rejtőzik, ami minden Glock, Beretta, Walter és Skorpió típushoz passzol. A felhajtható könyöktámasz azonban elég igénytelen, a matt alpakkabőr nem a híresen kifinomult német ízlésről árulkodik.
A kategóriára jellemző alap extrák természetesen mind megvannak, ABS, ERS, FTC, rokkantkártya, fűthető pedál, két irányba nyíló motorháztető, tartalék napfénytető és nem utolsó sorban a Swarovski technológiával működtetett biometrikus kézifék.
A tesztautóhoz mi kaptunk két nagymamát unokákkal, akiken nagyon jól lehetett tesztelni a könnyen lemosható szénszálas acélsodronyból készült első lökhárítót. Külön érdekesség, hogy ütközés után a fedélzeti számítógép ütközés után bekapcsolja az ablaktörlőt, valamint megállapítja a baleset áldozatának vércsoportját, így könnyen tudunk üzenetet hagyni a kiérkező mentőknek.
A kényelemre nem lehet panasz. A fürjfos alapú balzsamecettel tartósított, kocsonyás állagú bébifóka-aggyal kitömött varánuszbőr ülések kellemesen kemény, de egyszerre mégis puha érzetet keltenek. Első autónak és érettségi ajándéknak nagyszerű az új BMW SXLMR124 Sport TTDCi, mely kapható benzin, dízel és cseppfolyósított titánium meghajtással, valamint "i" betű nélkül is.
Az autót a Gyermekrák Alapítványtól kaptuk kipróbálásra.
A nevemet meg lehagytátok, gecik?
A fürjfos alapú balzsamecettel tartósított, kocsonyás állagú bébifóka-aggyal kitömött varánuszbőr ülések kellemesen kemény, de egyszerre mégis puha érzetet keltenek
ezen besírtam:D betegek vagytok:D:D
Én az utolsó mondatnál leröhögtam magam a földszintre az ötödikről.
hát ez marha jó! 🙂 bébifóka-agy nélkül nem is ülnék bele
ez állat! annyira, de annyira jellemző! és nagyon örülök annak, hogy sokan vannak, akik így gondolják!
nagyon jóóóóóÓ! :))
tökéletesen jellemzi napjaink európai gyártóit 😀
pumpát adnak hozzá?