Épül, szépül az ország

A tranzitforgalmat is bonyolító 44-es út helyére a Kormány autópályát ígér, amelyből egyelőre csak a leállósávot kivitelezik 2015-ig M4,5 néven.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. mai idő szerint tegnap hirdette ki a M4,5 autópálya Kecskemét-Békéscsaba szakaszának megépítése tárgyú nyílt közbeszerzési eljárás eredményét. A tenderre 3 ajánlat érkezett. Az egyik ajánlat érvénytelen lett, mert a költségvetés részletes bontásában véletlenül benne maradt a kenőpénz és a visszacsurgatott összeg is.

A második ajánlat a két települést végig viadukttal kötötte volna össze, kivéve Tiszaugot és Szarvast, ahova két mesterséges löszdombot emeltek volna, melyet alagút szelt volna át. Végül a harmadik pályázat nyert átláthatósága és gazdaságossága miatt. A pályázat az autópályát nem kétszer két sávban és egy-egy leállósávban képzelte el, hanem csupán kettő darab, egymástól sövénnyel elválasztott leállósávot kivitelezne, melyeket autópálya fel- és lehajtók szakítanak meg – de csak Békéscsabán és Kecskeméten, hogy zavartalanabb legyen a haladás.

A pályázat mellett szól nemcsak annak gazdaságossága, de az az érv is, hogy a leállósáv-szakaszok megépítésével a kormány átadhat újabb 120 km autópályát (vagy, ha oda-vissza számoljuk, 240 km), majd pedig ha a leállósávok mellé elkészül egy-egy rendes sáv is, az újabb átadott kilométereket jelent majd. A nyertes pályázó egyébként a múlt héten bejegyzett Hét Sárkány Kft.

4 KOMMENT

  1. Nem tudom ki szivárogtatta ki a titkos fejlesztési terveket…
    Ha most miattatok nem az én “Lösz-Alagút meg minden kft. bt. co” vállalkozásom nyer a pályázaton, akkor megnézhetitek magatokat!