Az eddig Budapestre ért szerelvényeket közelebbről megvizsgálva se stimmel minden

Nem csak a Deák téren található mozgólépcsők készültek a BKV tudta nélkül Kínában, de maga a négyes metró is. A vállalat vezetősége sokkot kapott.

„Négyes metró lenni nagy örülés. Pekingben itt nagy szükség van rá, menni jól, lenni olcsó” – nyilatkozta a pekingi tömegközlekedési vállalat vezetője, Csou En-Laj, miután kiderült: a metró nemhogy Kínában épült, de ott is maradt, és fél éve már a pekingiek használják.

A kínai metróépítő cég a hivatalos tájékoztatás szerint időre elkészült a munkálatokkal, a fúrópajzsok rendben végigfúrták az állomásokat, és a metrókocsikat is sikerült gyorsan üzembe helyezni. Arról, hogy a történtek fényében vajon mi történik Budapesten metróépítés címszóval, a pekingi cég nem tudott felvilágosítást adni.

„Teljes sokkban vagyok” – nyilatkozta Szabó Erzsike takarító, aki az egyetlen, még nem előzetesben ülő BKV-vezetővé avanzsált a céget érintő letartóztatás-hullámok után. Az alkalmazott tájékoztatása szerint a BKV nem tudott arról, hogy a metrót Kínában építették, ezért is vásárolt több milliárd forint értékben megvalósíthatósági terveket és műszaki rajzokat a budapesti projekthez.

3 KOMMENT