A gyorslibegő már több országban bevált

Az imázsán esett csorbák kiköszörülésére törekszik a BKV azzal az új paraméterkönyvvel, amelyben kreatív ötletekkel fejlesztené a társaság szolgáltatásait. Gyorslibegő, járatritkítás a siklók helyett, piros helyett fehér buszok – olvassa el a kiszivárgott javaslatot!

Gyors libegő indul azon turisták számára, akik unják a hosszan tartó libegést. Az előző ülésekre azonos áron lehet majd jegyet vásárolni, ám a drótkötélhez kapcsolódó rúdon egy E betű lesz látható és az ő libegőjük nem lesz lefelé a drótkötélhez erősítve.

Járatritkítás várható a siklón is, így este kilenc után minden második kocsi garázsmenet lesz. A sikló menetidejét is rövidítik a motorok felgyorsításával, a tervek szerint 15-20 másodperc alatt teszi majd meg útját a sikló a Várhegyre.

A piros ötvenhatos (56E) busz helyett fehér ötvenhatos busz közlekedik április 21-étől. Erre azért volt szükség, hogy össze ne keverjék az ötvenhatos villamossal. Számos utazó ugyanis busz helyett tévedésből villamosra szállt és csodálkozva tapasztalta, hogy mégis ugyanoda érkezett ahova indult.

A színtévesztők után, akik miatt a piros és fekete buszok már E jelzéssel közlekednek, most az analfabéták tiltakoznak, mivel nem tudják elolvasni az E betűt, míg a színekkel korábban boldogultak. A BKV illetékesei tervezik azt is, hogy a buszokra ki lesz írva, hogy busz, hogy azok, akik először utaznak ezzel a szokatlan járművel, nehogy összekeverjék például egy megállóban lassító nyerges vontatóval. Fogyasztóvédők azonban máris pert fontolhatnak a BKV ellen, mivel az Expressz megjelölés számos esetben meglehetős túlzást jelent.

Napközben csak lefelé közlekedik a fogaskerekű vasút, mert a BKV szakemberei szerint ez jóval olcsóbb, mintha számos költséget generálva felfelé menne. Megkérdeztük a BKV szóvivőjét, hogy hogyan jutnak majd fel a hegyre a szerelvények, ha valamennyi lefelé közlekedik csak, de provokációnak minősítette a kérdést és elzárkózott a nyilatkozattételtől.

Összevonták az egyes villamost és a 60-as buszt, ám egyelőre egyik sem képes a másik pályáján közlekedni. A BKV szakértői már dolgoznak a megoldáson, de elkerülhetetlennek látszik egy külső szakértő bevonása, aki tud 500-600 millió forint körüli összegről számlát hozni.

Az új napijegy látványterve

Kaparós jegy bevezetését fontolgatja a BKV, így annak, aki nem nyer, új jegyet kell majd váltania. A főnyeremény várhatóan egy kéthetes csepeli út 300 métere lesz. Jó hír viszont, hogy egyelőre még a terhes anyáknak nem kell két jegyet váltaniuk.

78.000,- forintos turista napi jegy bevezetését is tervezi a közlekedési vállalat, hátha nem veszik észre a nyilvánvalóan hibás árat a külföldi vendégek.

A hetes busz vonalán április 1-től már járnak azok a galériázott Ikarusok, amelyekben a felső szintjén feküdni, míg az alsó szintjén térdelni vagy görnyedten ülni lehet majd. A másfélemeletes buszok felső szintjét az elhúzható ablakokon és a tetőablakokon keresztül lehet majd megközelíteni.

2 KOMMENT