A Facebook közösségi oldalon komoly népszerűségre szert tett almát kérte fel Bokros Lajos helyett kampányarcának az MDF. Dávid Ibolya pártelnök szerint az alma friss, fiatalos és egészséges, ideális választás lehet a vészterhes időkben.

„Az alma piros, télen és nyáron is kedvelt, ráadásul az interneten is komoly rajongói klubja alakult. Egyértelmű választás volt” – indokolt a pártelnök, akit az utóbbi időben sok kritika ért még miniszterelnök-jelöltje, Bokros Lajos részéről is. Az alma programját már meg is hirdették: új, demokratikus világot szeretne teremteni, valamint erőteljesen csökkentené a külföldről származó almaimportot. Párttársai szerint Dávid Ibolya ezzel a lépéssel a zöldségesek felé is nyit, valamint a pártok közül először így az MDF használja ki a szakértők által csak Obama-kampánynak nevezett internetes tagtoborzást.

Az alma jelölése ugyanakkor politikai viharokat is kavart – Bokros Lajos, a Fórum eddigi jelöltje például a híresztelések szerint levágatta bajszát, amit addig akart megtartani, amíg meg nem választják miniszterelnöknek. A hírre a Fidesz hivatalosan nem reagált, ám megfigyelőink szerint már elindította az „Orbán Viktor tulajdonképpen egy narancs”- klubot a Facebook-on.