sztráda300Bár idén nem adnak át több autópálya szakaszt hazánkban, jövőre dömpingre kell számítani. A tervek szerint forgalomba helyezik például az M31-es gyorsforgalmi utat, az M6-os új szakaszát, egy újonnan épülő M4-es pályarészt és az M43-as út 31 kilométeres szakaszát egy Tisza-híddal. Ugyancsak átadják az M9-es pálya 51-es és 54-es utak közötti részét, és az M0-s gyűrűt a gödöllői M3-as csomóponttal összekötő M31-es utat – adta hírül a Népszava. A probléma csak az, hogy így már túl sok gyorsforgalmi út lesz Magyarországon.

A megoldás egyértelmű, az átadásokkal egy időben jövőre több autópálya szakaszt is elkezdenek bontani. “Ez így már nagyon sok, több szakasz szinte teljesen kihasználatlan, ráadásul egy Uniós norma miatt is bizonyos szint alatt kell tartani az autópálya-kilométerek és az ország alapterületének arányát.” – magyarázta a Gazdasági Minisztérium szóvivóje.

Egyelőre még nincs biztos adat arról, hogy pontosan melyik szakaszokat bontják vissza, de az már körvonalazódik, hogy mi lesz helyettük. Egy-két esetben újraparkosítanak, de a többi szakasz területe már most elkelt meghívásos pályáztatással: szórakoztató és wellness központok, valamint kaszinók épülnek a megüresedett földdarabokon.

1 KOMMENT

  1. Már előre félek.

    Ma, amikor kint voltunk a sztrádán (még építeni) 40 fok volt. Na most a tudósok szerint a globális felmelegédés szerint évente 2-1,5 fokot nő az átlag hőmérséklet. Jővő ilyenkor, a sztráda bontásnál ezek szerint néger fekete munkásokat kell behozni a cégnek mert a 42 fok már nem fehér embernek való. Na de most belegondoltatok, hogy bont sztrádát egy feketén dolgozó fekete ember ?

    Már előre félek.